Studiu IRES: 32% dintre elevi nu au acces individual la un dispozitiv pentru a participa la școala online

0

Școala în stare de urgență. 32% dintre elevi nu au acces individual la un dispozitiv pentru școala online, arată un sondaj IRES, realizat în perioada 27 – 30 aprilie 2020, la care au răspuns peste 1300 de părinți. 64% dintre părinți spun că au fost organizate zilnic lecții online cu copiii lor, în timp ce 22% susțin că acestea au avut loc de ori pe săptămână. Doar jumătate dintre elevi au avut contact cu profesorii sau învățătorii pentru toate materiile. Studiul mai relevă că, pe perioada stării de urgență, mai mult de un sfert dintre elevi au petrecut cel puțin 4 ore pe zi făcând teme. 

Iată principalele concluzii ale studiului:

  • 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala online.
  • 12% dintre copiii din România nu au conexiune de internet suficient de puternică pentru a putea suporta derularea cursurilor online.

  • Peste un sfert dintre părinții care nu au un dispozitiv pentru fiecare copil pe care să îl poată utiliza pentru școala online nu ar plăti deloc ca să achiziționeze un astfel de echipament.
  • Doar două treimi dintre părinți au declarat că, pe perioada stării de urgență, au fost organizate zilnic lecții online cu copiii lor.

 

  • Doar jumătate dintre elevi au avut contact cu profesorii sau învățătorii pentru toate materiile, pe perioada stării de urgență.

  • Puțin peste un sfert dintre părinții școlarilor consideră că, în această perioadă, copilul lor primește deloc/foarte puțin sau puțin sprijinul necesar de la cadrele didactice.
  • Mai mult de un sfert dintre elevii din România au petrecut cel puțin 4 ore pe zi în perioada de stării de urgență făcând teme.

  • 52%, respectiv 72% dintre elevii de clasa a VIII-a și a XII-a au urmărit lecțiile televizate pe perioada stării de urgență.

  • 80% dintre părinți spun că profesorii au predat în cadrul orelor online.

 

  • Aproape patru din zece părinți de elevi petrec împreună cu aceștia, în scopul sprijinirii lor cu activitățile de învățare, trei ore sau mai mult pe durata unei zile.

Studiul IRES a fost realizat pe un eșantion de 1319 părinți cu copii care au vârsta între 0 și 19 ani, dintre care 1060 părinți cu copii școlari (care au cel puțin un copil înscris la
școală). Eroarea maximă tolerată este de ± 2,5%

Studiul integral poate fi consultat AICI.

Citește și: Școala în stare de urgență – sondaj IRES: 32% dintre părinți consideră că școlile și liceele ar fi trebuit redeschise înainte de vacanța de vară

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.