Csaba Asztalos, președintele CNCD, susține încheierea anului școlar în online. Ce argumente are și ce semnalează în privința ordinului MEC

0

Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), scrie, într-o postare pe Facebook, că pledează pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Președintele CNCD prezintă mai multe argumente în favoarea acestei soluții, între care și imposibilitatea de a implementa reguli de minimă distanțare socială și igienă în condițiile în care ”majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate, cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară”. În ceea ce privește ordinul de ministru care introduce obligativitatea școlii online, Csaba Asztalos spune că ”există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online”: ”În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare”.

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării spune că ”prezența poate fi cerută doar elevilor cărora li s-au asigurat resursele pentru educația online”.

”Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online. Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare. Să nu uităm, că învățământul de stat obligatoriu este gratuit”, scrie Csaba Asztalos.

Postarea integrală a președintelui CNCD:

”Opinii – propuneri cu privire la reluarea educației după situația de urgență

Pe scurt:

încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar;
– prezența poate fi cerută doar elevilor cărora li s-au asigurat resursele pentru educația online. Oricum, avem o situație de discriminare în cazul grupurilor vulnerabile;
– să ne concentrăm pe evaluare națională și bacalaureat, respectiv ca până în toamnă să construim un sistem de predare online funcțional pentru învățământul preuniversitar;
– începând cu noul an școlar, 1 zi pe săptămână sau la 2 săptămâni să avem predare online.

Mai pe larg

Doresc de la început să subliniez că aceste câteva gânduri nu se vor a fi o critică sau un demers de accentuare a intensității contondente a dezbaterilor publice. În calitate de părinte, îmi exprim opinia cu privire la subiectul reluării procesului școlar.

Pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Argumente în favoarea acestei soluții:

majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate, cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară. Fizic este imposibil să implementezi reguli de minimă distanțare socială și igienă.

– reîncepem procesul școlar la o dată când temperaturile vor fi în urcare, ridicate. Mă gândesc cum vor învăța elevii cu masca de protecție pe față în aceste condiții?

– o importantă parte a cadrelor didactice se încadrează în categoria de vârstă vulnerabilă la COVID-19, comportând și alte afecțiuni. Am pledat pentru evitarea totală a contactelor între copii și oamenii din categoria de vârstă vulnerabilă, și acum există riscul să expunem cadrele didactice la contaminare.

– crește traficul sub toate aspectele sale. O creștere bruscă a transportului public ridică serioase probleme de respectare a distanțării sociale și de igienă.

– exuberanța, bucuria naturală și normală a elevilor, cu atât mai mult că vin după o lungă perioadă de izolare este în totală provocare cu un comportament în linie cu regulile de distanțare și protecție.

Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online.

Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare.

Să nu uităm, că învățământul de stat obligatoriu este gratuit.

De asemenea, propun, ca începând cu viitorul an școlar, să se introducă obligatoriu predare și învățarea online 1 zi pe săptămână sau la două săptămâni pentru a exersa și această formă de educație, având în vedere eventualele situații de criză. Desigur, o astfel de măsură ar accelera gradul de digitalizare a învățământului, cu efecte evident benefice asupra calității educației, potrivit experiențelor altor state. S-ar crea și o infrastructură, bază de date și cunoaștere în domeniu, cu accent pe asigurarea condițiilor de educație online și elevilor din grupurile vulnerabile.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.