Ce spun reprezentanții CNE despre decizia MEC de a-i obliga pe elevi să participe la cursurile online

0
Foto: pixabay.com

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis un ordin care prevede obligaţia elevilor de a participa la cursurile online organizate de către unităţile de învăţământ, fără a asigura, însă, un cadru legal care să permită achiziţionarea infrastructurii necesare desfăşurării acestor cursuri (tablete, calculatoare etc.), atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice, susțin reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, într-un comunicat de presă.

Elevii spun că ”această măsură are un profund caracter discriminatoriu, având în vedere faptul că, în România, sute de mii de copii trăiesc la limita subzistenţei, neavând acces la facilităţi precum internet, infrastructură electronică”.

”Până la momentul actual, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ignorat total nevoia elevilor de acces la educaţia online: nu am văzut o politică fermă pentru garantarea accesului în tot acest timp. În timp ce state precum Republica Moldova, Italia, Noua Zeelanda au alocat resurse bugetare pentru a cumpăra dispozitive pentru elevii din comunităţi dezavantajate, deşi rectificarea bugetară permitea, MEC nu a cerut fonduri. Mai mult decât atât, acum se doreşte introducerea obligativităţii pentru elevi la orele online, problema cu accesul nu mai reprezintă o prioritate pentru doamna ministru”, a declarat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Comunicatul integral al elevilor:

”Consiliul Naţional al Elevilor condamnă ordinul de ministru care lasă elevii fără acces la educaţie în afara sistemului educaţional

La puţin timp după instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi suspendarea cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar, Consiliul Naţional al Elevilor a transmis Ministerului Educaţiei şi Cercetării o serie de propuneri menite să faciliteze desfăşurarea actului de predare-învăţare-evaluare în mediul online.

Dintre aceste propuneri, amintim:

– Durata în care sunt livrate informaţii elevilor să nu depăşească 40 de minute, având în vedere faptul că atenţia este mult mai greu de captat în mediul online, stabilirea acestei limite de timp necesitând consultarea unor experţi în domeniu;

– Este necesară crearea unui cod de conduită în mediul online, atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi, ce să cuprindă norme şi responsabilităţi pe care ambele părţi le vor respecta;

– Elaborarea unei politici pentru protejarea dreptului la intimitate, cât şi valorificarea dimensiunii de sănătate mentală;

– Folosirea unor metode de predare interactive, precum Menti sau Kahoot, elevii putând învăţa prin metode plăcute;

– Intervenţia pentru elevii ce prezintă dificultăţi în procesul de învăţare;

– Propunerea unor termene limită rezonabile pentru efectuarea temelor sau a altor sarcini, având în vedere faptul că această perioadă este greu de gestionat pentru o bună parte din elevi;

– Motivarea constantă şi stimularea elevilor cu privire la participarea acestora la activităţi de învăţare în mediul online.

În ciuda acestui fapt, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis ieri un ordin care prevede faptul că elevii au obligaţia de a participa la cursurile online organizate de către unităţile de învăţământ, fără a asigura, însă, un cadru legal care să permită achiziţionarea infrastructurii necesare desfăşurării acestor cursuri (tablete, calculatoare etc.), atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice.

Această măsură are un profund caracter discriminatoriu, având în vedere faptul că, în România, sute de mii de copii trăiesc la limita subzistenţei, neavând acces la facilităţi precum internet, infrastructură electronică şamd.

„Până la momentul actual, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ignorat total nevoia elevilor de acces la educaţia online: nu am văzut o politică fermă pentru garantarea accesului în tot acest timp. În timp ce state precum Republica Moldova, Italia, Noua Zeelanda au alocat resurse bugetare pentru a cumpăra dispozitive pentru elevii din comunităţi dezavantajate, deşi rectificarea bugetară permitea, MEC nu a cerut fonduri. Mai mult decât atât, acum se doreşte introducerea obligativităţii pentru elevi la orele online, problema cu accesul nu mai reprezintă o prioritate pentru doamna ministru.”, a declarat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.” (Sursa: Agerpres)

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.