Alexandru Rafila: Trebuie început secvențial cu reîntoarcerea la școală. Este important ca în școală să fie mai puțini copii decât sunt de obicei

0

Profesorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, a declarat marți, la Digi24, că reîntoarcerea elevilor la școală ar trebui să se producă ”secvențial”, să se înceapă cu o ”anumită categorie de copii” pentru ca apoi ”să aducem încet-încet tot mai multe categorii înapoi la școală”. Rafila a mai arătat că este important ca în școală să fie mai puțini copii în același timp și să se ia măsurile de distanțare și protecție necesare, în condițiile în care sunt clase cu peste 30 de elevi. La rândul său, Marina Manea, inspector ISMB, a spus că, personal, crede că revenirea elevilor la școală va avea loc gradual: ”Așteptăm să vedem dacă vor veni la școală elevii din anii terminali întâi și ulterior și ceilalți și cred că se pot găsi soluțiile necesare astfel încât să poată fi realizată această distanțare necesară și protecție a elevilor”. 

Alexandru Rafila a declarat că, în opinia sa, ”și în școli se poate aplica același principiu al utilizării întregii durate a zilei”: ”Este important ca în școală, concomitent, să fie mai puțini copii decât sunt de obicei. Dacă în școlile private lucrul acesta este rezolvat pentru că, într-o clasă, sunt maximum 15 copii, în școlile publice unde sunt 30 de copii sau chiar peste 30 de copii într-o clasă, bineînțeles că trebuie găsită o soluție să spațiezi programul în așa fel încât numărul copiilor să fie limitat și responsabilitatea majoră a cadrelor didactice, pe de o pare, și a administrației școlii, pe de altă parte, este legată de promovarea măsurilor de igienă personală, să existe apă, să existe săpun și copiii să știe când și cum să se spele pe mâini”, a precizat președintele Societății Române de Microbiologie.

Întrebat dacă este rezonabilă întoarcerea tuturor copiilor la școală după data de 15 mai, chiar și în schimburi, Alexandru Rafila a spus:

”Cred că trebuie început secvențial și cu reîntoarcerea la școală, adică să vedem o anumită categorie de copii, după aceea să începem să aducem încet-încet tot mai multe categorii înapoi la școală. De exemplu, în universități, acolo unde studenții sunt mai ușor educabili decât copiii foarte mici, ar putea să înceapă activitatea, anumite zone din procesul de învățământ s-ar putea desfășura la distanță, dar trebuie și o parte de activitate efectivă în universitate, în laboratoare.

Marina Manea, inspector şcolar general adjunct al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, a declarat de asemenea, la Digi24, că, în ceea ce privește măsurile de igienă, la acest moment ”nu se pune problema” că materialele sanitare necesare ”nu ar exista”.

Referitor la modul cum vor sta elevii în clase, în condițiile în care trebuie respectate regulile de distanțare socială, Marina Manea a declarat:

”În ceea ce privește repartizarea elevilor la clasă, eu cred că lucrul acesta se va întâmpla gradual, așteptăm să vedem cum anume, dacă vor veni la clasă, la școală elevii din anii terminali întâi și ulterior și ceilalți și cred că se pot găsi soluțiile necesare astfel încât să poată fi realizată această distanțare necesară și protecție a elevilor. (…) Așteptăm să vedem cum se va realiza această reintroducere a elevilor în spațiul școlar pentru a ne gândi ulterior la măsurile necesare de protecție ale acestora.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.