Apel la implicare pentru susținerea elevilor și profesorilor care nu pot continua cursurile în mediul online – inițiativa ”Reacție pentru educație”

1
Foto: Captură video - Narada

Aproape 110.000 de elevi și peste 1.000 de profesori au accesat până la acest moment platforma Narada și au solicitat sprijin pentru continuarea educației în mediul digital, în cadrul inițiativei ,,Reacție pentru educație”, anunță Ministerul Educației. Potrivit datelor centralizate până în prezent, peste 7.000 de elevi nu au acces la internet și nu își pot continua orele în regim online. Printre județele cu cele mai multe și urgente nevoi se numără Covasna, Iași, Galați și Dolj. Inițiatorii fac un apel către comunități pentru a se implica și a alege în timp real, pe agregatorul live pus la dispoziție, profesorul sau elevii pe care doresc să îi sprijine.

Narada, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu susținerea Cora România, au lansat o platformă digitală care le permite profesorilor și elevilor să solicite resursele materiale necesare pentru a-și continua educația în mediul digital și, în același timp, oferă posibilitatea companiilor sau persoanelor interesate să se implice și să susțină comunitățile care au nevoie de sprijin.

Agregatorul live pus la dispoziție a reușit să centralizeze nevoile a peste 100.000 de elevi și 1.100 de cadre didactice. Conform datelor prezentate până în prezent, peste 7.000 de elevi nu au acces la internet și nu își pot continua orele în regim online.

Având în vedere că perioada de suspendare a cursurilor depinde de evoluția stării de urgență impusă de răspândirea virusului CoVid-19, inițiatorii „Reacției pentru Educație” vin cu un apel de implicare către comunități pentru satisfacerea unui număr cât mai mare dintre nevoile urgente pe care le-au exprimat profesorii și elevii. Toate datele primite din teritoriu sunt centralizate pe județe și sunt disponibile aici”, se arată în comunicatul MEC.

În prima etapă, Narada a pus la dispoziția profesorilor un formular în care aceștia pot lista toate lucrurile de bază necesare, atât pentru ei cât și pentru elevii lor, pentru continuarea educației prin intermediul mediului digital. Acest formular este în continuare disponibil la adresa de aici, pentru toate cadrele didactice și elevii cărora le lipsesc dotări de bază.

Live-feed-ul public, unde sunt afișate aceste statistici, reprezintă cea de-a doua etapă. Conform formularelor completate, județele cu cele mai multe și urgente nevoi sunt Covasna, Bihor, Iași, Galați, Hunedoara, dar nu numai. ”Peste șapte mii de elevi nu pot continua școala de acasă pentru că le lipsește conexiunea la internet, 16 mii de elevi au nevoi urgente și aproape o zecime dintre profesori nu are în dotare laptop personal, necesar pentru continuarea activității”, se arată în comunicatul MEC. Întreaga analiză statistică este disponibilă aici.

„Pentru comunitățile vulnerabile, școala înseamnă mult mai mult decât parcurgerea curriculei și promovarea examenelor. Școala înseamnă mai ales locul în care sute de mii de copii au contact cu dascălii lor, adică adulți care se uită la ei și le văd potențialul, locul în care învață să ia decizii critice pentru viața lor și mai ales înseamnă sursa prin care ei află că viața poate fi și altfel decât împărțită între munci fizice și familii care se confruntă, de multe ori, cu greutăți multiple. Înseamnă locul din comunitate în jurul căruia se adună pentru ei toate lucrurile bune. Să le tăiem accesul la școală înseamnă să le tăiem accesul la speranța că viața poate fi și bună, și mai ales la gândul că ei au în față un viitor care poate fi luminos”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

„Momentele pe care le trăim cu toții ne-au făcut să conștientizăm cât de important este să fim uniți, să ne sprijinim și să găsim soluții concrete la nevoile pe care mulți dintre elevii și profesorii din diferite zone ale României le au. Este important să identificăm comunitățile vulnerabile și să venim în sprijinul celor care au nevoie în această perioadă de orice resursă educațională astfel încât școala să poată continua și de acasă”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.

Datele centralizate pe platforma Narada, marți, 14 aprilie:

  • 1.113 cazuri inscrise
  • 111.387 elevi afectati de situatia COVID-19
  • 16.522  elevi au nevoi urgente
  • 7.619  elevi au nevoie de access la internet
  • 5.051 tablete smart necesare pentru elevi
  • 105 laptopuri necesare pentru profesori
  • 206 multifunctionale necesare
  • 208 pachete de rechizite necesare
  • 313  profesori au nevoie de asistenta unui voluntar
  • 335  profesori au aplicat doar pentru elevii lor
  • 149 profesori au aplicat doar pentru ei
  • 135  profesori au nevoie de licente software
  • 186 profesori au nevoie de instructaj
  • 30 profesori au nevoie de extra-venituri
  • 11 profesori au nevoie de consiliere psihologica
  • 118  profesori au nevoie de consultanta specializata
  • 62 profesori au nevoie de cursuri de specialitate
  • 5 profesori au nevoie de alimente & medicamente

Citește și: MEC anunță o platformă online care pune la dispoziția profesorilor din mediile defavorizate un formular pentru ”exprimarea nevoilor materiale”

1 COMENTARIU

  1. In alte localitati exista conexiune la internet si pentru elevi si pentru profesori , la fel si dotare dar interes zero din partea cadrelor didactice. Ma declar profund dezamagita de cei care cred ca singura problema este lipsa dotarii. Cea mai mare problema este lipsa interesului din partea cadrelor didactice. Si de data aceasta nu cred ca mai are cineva curajul sa invoce motivatia salariala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.