Adresă MEC pe tema organizării ”Școlii altfel”: După reînceperea cursurilor, accentul va fi pus pe recuperarea materiei și evaluarea elevilor

0
Foto: unsplash.com

Ministerul Educației și Cercetării recomandă școlilor să desfășoare, în perioada aprilie-mai 2020, programul ”Școala altfel”, dacă nu au făcut-o până acum, precizând că, după reînceperea cursurilor, ”accentul va fi pus pe recuperarea materiei și evaluarea elevilor”. Ministerul a transmis în acest sens o adresă către inspectoratele școlare, în care indică modul în care ar putea fi organizat programul (”fiecare unitate de învățământ va adapta activitățile în funcție de resursele disponibile”), ce activități ar putea fi derulate, dar și de unde se pot inspira profesorii pentru desfășurarea acestora (”utilizarea resurselor materiale realizate de cadre didactice sau inspectori din diverse județe”).

În adresa transmisă pe 6 aprilie 2020, Ministerul Educației arată că, în unitățile de învățământ în care nu a fost deja organizat programul ”Școala altfel”, cadrele didactice sunt rugate ”să regândească activitățile, în concordanță cu provocările situației actuale”.

”Nu recomandăm anularea programului sau amânarea acestuia pe o perioadă nedeterminată, în funcție de evoluția pandemiei, deoarece după reînceperea cursurilor accentul va fi pus, evident, pe recuperarea materiei și evaluarea elevilor”, se precizează în adresa către inspectoratele școlare județene.

MEC mai transmite că ”fiecare unitate de învățământ va adapta activitățile, în funcție de resursele disponibile”:Astfel, în comunitățile în care accesul la tablete sau computere este redus, programul se va axa pe comunicarea activităților telefonic/prin e-mail sau whatsapp, evitându-se conferințe sau utilizarea unor platforme virtuale.

De asemenea, programul va cuprinde activități care pot fi derulate în casă, împreună cu familia, astfel: școlile urbane vor pune accentul pe activități în interiorul locuinței, cele din mediul rural pe activități în locuință, dar și în spațiul exterior restrâns – curte, grădină, livadă etc”

Sursa foto: ISJ Brașov

În ceea ce privește activitățile propriu-zise, MEC recomandă ”utilizarea resurselor materiale (ghiduri, colecții de activități sau site-uri utile etc.) realizate de cadre didactice sau inspectori din diverse județe, puse la dispoziție de autori și diseminate în rețeaua de inspectori educativi.”

Printre activitățile ce se pot organiza în ”Școala Altfel”, ministerul recomandă, printre altele, activități vizând dezvoltarea competenței de învățare în mediul online, activități ludice, relaxante sau activități culturale, de cercetare-documentare ori tehnico-aplicative și științifice.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.