Inspector școlar general, despre modificările la Legea educației: ”Multe sunt nerealizabile. Ne pun doar în situația de a visa frumos”

0
Foto: observator.tv

Șeful Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Aura Danielescu, a declarat, într-un interviu realizat de opiniatimisoarei.ro și Orașul Timisoara, că reducerea numărului de copii și de elevi la grupă/clasă, așa cum prevăd modificările la Legea educației naționale adoptate de Senat și aflate la promulgare, este ”nerealizabilă”, cel puțin în Timișoara, pentru că nu există spațiile necesare. Pe de altă parte, Aura Danielescu a arătat că o astfel de măsură ar presupune creșterea numărului de norme de cadre didactice, iar ”deficitul s-a dubla”.

Șefa ISJ Timiș spune că legea care a trecut de Senat conține ”foarte multe lucruri bune”, dar crede că multe ”sunt nerealizabile”.

”Este frumos să lucrăm cu 22 de copii la clasă, chiar și suplimentat cu 2, iar părinții vor înțelege că nu se va mai putea supraaglomerarea, pentru că au fost și clase cu peste 30 de elevi. Însă ne-ar crește numărul de norme de cadre didactice, deficitul s-ar dubla, probabil. Ca să ajungem la grădinițe, de la 30 în grupe preșcolare, ar însemna ca la fiecare a doua grupă sa mai avem încă una în plus. Nu suntem pregătiți, nu avem spații. (…) construcții noi nu sunt în Timișoara. Orașul e închis din acest punct de vedere, are probleme mari pe parte de infrastructură pentru educație. Deci legea nu e fezabilă. Este bine că s-a întâmplat, dar nu o văd realizabilă.

Dacă o promulgă, Guvernul ar trebui să găsească soluții să o pună în aplicare. Dar mă aștept să fie prorogată, pe termene, de la un an la altul. Nu m-ar surprinde și, dacă președintele o consideră benefică, ea să fie tot amânată până în 2030. Ne pune doar în situația de a visa frumos, dar nu înseamnă că ne duce unde trebuie”, a spus Aura Danielescu.

Senatul a adoptat săptămâna trecută, în calitate de for decizional, un proiect de lege care modifică Legea educației naționale, una dintre prevederi vizând reducerea numărului de elevi dintr-o clasă. Astfel, potrivit proiectului, numărul de elevi în clasele primare nu poate depăși 22, iar la gimnaziu și liceu, acesta va fi de maximum 26.

Propunerea legislativă, adoptată de senatori, stabilește pentru fiecare nivel de învățământ numărul maxim de copii sau elevi dintr-o grupă/clasă, astfel:

    1. educaţia antepreşcolară: grupa cuprinde în medie 6 copii, dar nu mai puţin de 3 şi nu mai mult de 8;
    2. învăţământul preşcolar: grupa cuprinde în medie 12 preşcolari, dar nu mai puţin de 6 şi nu mai mult de 17;
    3. învăţământul primar: clasa cuprinde în medie 17 elevi, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 22;
    4. învăţământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 26;
    5. învăţământul de artă: clasa cuprinde în medie 14 elevi, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 25 şi poate fi constituită din maximum 4 grupe. Grupa cuprinde în medie 6 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 10;
    6. învăţământul liceal şi profesional: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 26;
    7. învăţământul dual: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 26;
    8. instruirea practică şi pregătirea de specialitate se desfăşoară pe grupe de minimum 8 elevi şi maximum 12 elevi;
    9. clasele din învăţământul profesional, dual şi vocațional pot fi constituite din maximum 4 grupe cu calificări diferite;
    10. învăţământul postliceal: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 26;
    11. învăţământul special pentru elevi cu deficienţe uşoare şi/sau moderate: grupa cuprinde în medie 8 elevi, dar nu mai puţin de 6 şi nu mai mult de 10;
    12. învăţământul special pentru elevi cu deficienţe grave: grupa cuprinde în medie 4 elevi, dar nu mai puţin de 3 şi nu mai mult de 5.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.