Monica Anisie, despre regulile de repartizare a copiilor la clasa pregătitoare: ”Este o măsură pentru a evita suprapopularea la clasă”

0
Foto: facebook.com

Monica Anisie, ministrul Educației, a declarat miercuri, la Realitatea Plus, că introducerea unor reguli clare și transparente de repartizare a copiilor la clasa pregătitoare reprezintă o măsură pentru a evita suprapopularea claselor, dar și pentru ”a da șanse egale tuturor copiilor”. ”Tocmai acest lucru dorim să îl evităm: să nu mai alerge părinții după anumite învățătoare”, a explicat Monica Anisie.

Ministerul Educației și Cercetării a pus în dezbatere publică metodologia de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2020-2021, una dintre noutăți vizând modul de formare a claselor.

Monica Anisie a declarat că, până acum, au fost primite la minister propuneri de îmbunătățire a acestei metodologii, dar reacțiile părinților au fost pozitive.

”Reacțiile pe care le-am văzut transmise către Ministerul Educației au fost reacții pozitive din partea părinților pentru că, anul acesta, ca o premieră, am introdus în metodologie ca repartizarea copiilor la clase să se facă echitabil, în mod corect și obiectiv. În felul acesta, dăm posibilitate ca acea suprapropulare a claselor să nu mai existe și dăm posibilitate tuturor copiilor în mod echitabil să acceadă către clasa pregătitoare. (…)

Tocmai acest lucru dorim să îl evităm: să nu mai alerge părinții, cu ghilimelele de rigoare, după anumite învățătoare. Este adevărat, trebuie să recunoaștem, că sunt cadre didactice foarte bune și apreciate ceea ce este foarte bine, dar trebuie să dăm o șansă tuturor copiilor de a avea posibilitatea să aibă la clasă cadre didactice foarte bine pregătite”, a spus Monica Anisie.

Pe de altă parte, a arătat ministrul, învățătoarele pot avea copii din toate sferele sociale. ”În felul acesta, se pot evidenția toate cadrele didactice. Nu este o măsură decât pentru a evita suprapopularea la clasă și pentru a da șanse egale tuturor copiilor”, a mai precizat Monica Anisie.

Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, pusă în dezbatere publică, prevede următoarele: ”Constituirea formațiunilor de elevi se face după finalizarea procesului de înscriere, conform calendarului, în baza unei proceduri elaborate la nivelul unității de învățământ și aprobate de Consiliul de administrație, procedură care să asigure transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.”

Inspectoratul Școlar al Municipiului București  a anunțat că, înainte de începerea primei etape de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, școlile trebuie să elaboreze o procedură care să cuprindă algoritmul/metoda prin care se va face repartizarea elevilor și a învățătorilor la clasă. ISMB propune ca repartizarea elevilor la clasă să se facă în ordine alfabetică sau prin tragere la sorți în ședință publică, iar a învățătoarelor prin tragere la sorți.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here