Ministerul Educaţiei şi Cercetării lansează campania „Meseria face diferența!”

0

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat, marți, campania „Meseria face diferența!”, ce are drept scop prezentarea celor mai relevante meserii în care se pot forma absolvenții de clasa a VIII-a, dar și avantajele pe care le oferă învățământul profesional și profesional dual.

Ministerul Educației precizează, într-un comunicat de presă, că săptămânal, prin intermediul acestei campanii, MEC și Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic vor prezenta meseriile care pot face diferența, iar toate materialele vor fi vizibile pe site-urile alegetidrumul.ro și edu.ro.

Campania se va derula în toată ţara, iar printre acţiunile propuse de către inspectoratele şcolare se regăsesc:

  • acţiuni comune ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, ale inspectoratului şcolar județean, ale Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională, ale operatorilor economici privind consilierea şi orientarea şcolară şi profesională a elevilor;
  • caravane ale meseriilor;
  • concursuri școlare de tip „Atelier de creație” sau „Atelier de robotică”;
  • vizite ale elevilor din unităţile de învățământ gimnaziale din judeţ la operatorii economici care asigură pregătirea și/sau practica în învăţământul profesional şi profesional dual;
  • ateliere de informare pentru profesorii diriginţi ai claselor a VII-a și a VIII-a.

Potrivit MEC, campania se va încheia în data de 11 martie, de Ziua Națională a Meseriilor.

”În următoarea perioadă, Ministerul Educației și Cercetării, inspectoratele școlare și instituțiile de învățământ vor organiza, cu ocazia Zilei Naționale a Meseriilor, o serie de evenimente care să contribuie la creşterea vizibilităţii şi atractivităţii învăţământului profesional, tehnic și profesional dual în rândul viitorilor absolvenţi de clasa a VIII-a”, se mai arată în comunicatul ministerului.

„Educaţia şi formarea profesională au un rol fundamental în crearea şi dezvoltarea unei societăţi bazate pe competenţe. Nu putem fi nepăsători la evoluţia tehnologică din ultimii ani, deci trebuie să devenim proactivi, să luăm decizii bine fundamentate pentru ca elevii noştri de gimnaziu să-și poată continua studiile urmând un traseu educațional corect”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.

Învăţământul dual a fost introdus începând cu anul şcolar 2017-2018, an în care s-a înregistrat un număr de 2.268 elevi în prima promoţie pentru această formă de organizare a învăţământului profesional. Numărul elevilor din învăţământul dual a crescut, ajungând în anul şcolar 2019-2020 la 12.908 elevi, aproape dublu faţă de anul şcolar precedent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.