Monica Anisie, despre propunerea elevilor ca școala să înceapă la 1 septembrie: ”Pentru anul acesta, este dificil să luăm o astfel de decizie”

1

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat, duminică, la Digi 24, că nu susține varianta unui an școlar cu vacanțe mai dese și mai scurte, spunând că o fragmentare a activității didactice nu ar duce la rezultate foarte bune. În ceea ce privește data la care vor începe cursurile în anul școlar 2020-2021, ministrul a arătat că este dificil de aplicat propunerea Consiliului Național al Elevilor ca școala să înceapă pe 1 septembrie. Monica Anisie a explicat că acest lucru ar presupune ca anul școlar să înceapă la data de 15 august și s-ar suprapune cu anul școlar în curs, care se încheie la data de 31 august. Ministerul Educației propune data de 14 septembrie pentru începerea cursurilor.

Într-o discuție despre structura anului școlar 2020-2021, ministrul Educației a ținut să sublinieze diferența dintre începerea anului școlar și începerea cursurilor, spunând că nu înseamnă același lucru.

Ministerul Educației și specialiștii din cadrul ministerului au propus pentru anul școlar 2020-2021 o structură în care începerea anului să fie 1 septembrie și începerea cursurilor 14 septembrie. Elevii își doresc 1 septembrie ca dată pentru începerea cursurilor. Asta ar presupune – le-am explicat și lor – ca anul școlar să înceapă pe 15 august. Ce înseamnă să înceapă anul școlar pe 15 august? Asta presupune să se încheie igienizarea școlilor mult mai rapid decât până acum, asta o dată, dar trebuie să ne gândim că, până pe 4 septembrie, noi mai avem sesiunea a doua de bacalaureat. Ce ar mai presupune asta? Ar mai presupune să modificăm tot ceea ce prevede ordinul de ministru referitor la structura anului școlar în curs pentru că, dacă ne uităm pe structura anului școlar 2019-2020, anul școlar se încheie în data de 31 august. S-ar suprapune datele respective, anii școlari s-a suprapune”, a declarat Monica Anisie.

”Pentru anul acesta, este dificil să luăm o astfel de decizie, oricum ei (n.red. – elevii) vor fi parte a deciziei pentru că vor fi prezenți în Comisia de Dialog Social, dar le-am promis că vom gândi împreună o structură pentru anul școlar următor tocmai pentru a nu ne mai afla în această situație în care ne aflăm astăzi”, a completat ministrul.

Întrebată dacă varianta unui an școlar cu vacanțe mai dese și mai scurte este una viabilă, Monica Anisie a răspuns:

”Din punctul meu de vedere, și asta o spun pentru că sunt profesor, cred că nu este bine să avem vacanțe și să fragmentăm tot timpul această activitate didactică… Nu ne-ar duce către niște rezultate foarte bune. De aceea, consider că nu este viabilă.”

Pe de altă parte, Monica Anisie a arătat că Ministerul Educației propune semestre echilibrate în viitorul an școlar (fiecare va avea câte 17 săptămâni), explicând că, în primul semestru din acest an școlar, profesorii nu au avut timpul necesar să îi evalueze așa cum trebuie pe toți elevii.

”Ceea ce s-a întâmplat anul acesta școlar, în primul semestru – am semnale din partea profesorilor, elevilor, părinților – a fost un efort foarte mare din partea elevilor pentru că a trebuit să obțină note într-un timp atât de scurt. Acum trebuie să mărturisesc că au fost profesori care au spus că s-au aflat în imposibilitatea de a evalua așa cum trebuie pe toți elevii pentru că nu au avut timpul necesar. Prin urmare, propunem un echilibru între numărul de săptămâni din semestrul I și cel din semestrul al II-lea, propunem data de 14 septembrie ca dată de începere a cursurilor pentru că, prin tradiție, noi am fost obișnuiți să începem școala la 15 septembrie și această noutate pe care am adus-o cu o săptămână de vacanță pentru Paștele catolic și o săptămână de vacanță pentru Paștele ortodox. În acea perioadă, vom organiza și olimpiadele școlare și, în felul acesta, vom da posibilitatea elevilor să participe la cât mai multe olimpiade”, a spus ministrul Educației.

Potrivit ministrului, până la acest moment, au fost primite peste 100 de propuneri din partea elevilor, profesorilor și părinților cu privire la structura anului școlar 2020-2021. Proiectul de ordin se află în dezbatere publică până la data de 17 ianuarie a.c.

Ministerul Educației a lansat, în dezbatere publică, proiectul privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021, în care propune începerea cursurilor pe 14 septembrie.

Potrivit proiectului, anul școlar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează:

– Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021)
– Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)

Vacanțele elevilor sunt programate astfel:

Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021)
– Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021)
– Vacanța de primăvară:
Paștele Catolic (2 – 11 aprilie)
– Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
– Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022).

STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2020-2021 – PROIECT:

SEMESTRUL I

    • Cursuri – luni, 14 septembrie 2020 – marţi, 22 decembrie 2020.
    • În perioada 26 octombrie – 1 noiembrie 2020, elevii claselor din învăţământul primar şi copiii din grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
    • Vacanţa de iarnă – miercuri, 23 decembrie 2020 – duminică, 10 ianuarie 2021.
    • Cursuri – luni, 11 ianuarie 2021 – vineri, 29 ianuarie 2021.
    • Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021.

SEMESTRUL AL II-LEA

    • Cursuri – luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021.
    • Vacanţă – vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021.
    • Cursuri – luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021.
    • Vacanţă – vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021.
    • Cursuri – luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021.
    • Vacanţa de vară – sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022.

Citește și:

1 COMENTARIU

  1. Sunt pentru 15 septembrie – 15 iunie, indiferent de an.
    Faza cu CNE e răsuflată. Cine are copii sau lucrează cu aceștia știe foarte bine despre ce este vorba. Mai bine ia-ți influența sa rămână acasă și să facă ceva pentru tara lor!
    Consider că este rușinos sa va folosiți de niste copii inocenți pentru a schimba o metodologie de care nu are nimeni nevoie. Vreți calitate, ridicați nivelul de performanță al profesorilor și al elevilor!(acolo trebuiesc găsite metode). Apoi, mă întreb dacă vor avea randament elevii corigenți care dau examenul in vară (nu la începutul lunii septembrie). Nimeni nu se gândește la ei.
    Mult succes și idei bune!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.