Elevii nu sunt de acord cu structura anului școlar 2020-2021, propusă de Ministerul Educației. CNE cere retragerea proiectului

1

Consiliul Național al Elevilor (CNE) solicită ministrului Educației retragerea proiectului de Ordin privind structura anului școlar 2020-2021, potrivit căruia cursurile vor începe pe 14 septembrie 2020, iar vacanța de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanța intersemestrială, scrie Mediafax. Elevii consideră că acest lucru va duce la un „real dezechilibru din punct de vedere educațional”, iar faptul că ministerul propune cel mai scurt an școlar din istoria recentă ”nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educației”. CNE susține că anul școlar ar trebui să aibă o structură fixă: să înceapă la 1 septembrie și să se încheie la data de 1 iunie.

”Consiliul Național al Elevilor solicită doamnei Ministru al Educației și Cercetării Monica- Cristina Anisie retragerea proiectului de Ordin privind structura anului școlar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an școlar vor începe în 14 septembrie 2020, iar vacanța de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanța intersemestrială, producând un real dezechilibru din punct de vedere educațional.

Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos în sistemul de educație, întrucât întreaga perioadă dintre cele două vacanțe (vacanța de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar rezolvării situației școlare și nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa școlară. Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an școlar din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educațieinu structura anului școlar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală și profesională a elevului, ci metodele de predare-învățare-evaluare folosite și arhitectura curriculară implementată”, arată Consiliul Național al Elevilor, într-un comunicat de presă transmis, miercuri, conform Mediafax.

Elevii spun că susțin adoptarea unei măsuri care să ducă la creșterea calității actului instructiv-educativ și propun ca anul școlar să înceapă la 1 septembrie și să se încheie în 1 iunie.

„În anul 2017, în cadrul Adunării generale a Consiliului Național al Elevilor de la Râmnicu Vâlcea, liderii elevilor din întreaga țară au adoptat o hotărâre pentru ca dezideratul CNE să fie obținerea unei structuri fixe pentru desfășurarea cursurilor dintr-un an școlar: acestea ar trebui să înceapă la 1 septembrie și să se termine la 1 iunie”, menționează sursa citată.

Reprezentanții elevilor atrag atenția cu privire la un fenomen care a luat amploare în sistemul educațional, mai ales în ultimii ani: calendarul examenelor naționale este unul decalat, iar elevii sunt nevoiți să susțină aceste examene în mijlocul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme de ventilație, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut.

„De asemenea, orice zi petrecută la școală în luna iunie este resimțită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul școlar masiv, dar și incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu. Mai mult decât atât, această măsură ar fi benefică și pentru elevii din învățământul profesional și tehnic, care, din cauza săptămânilor de practică, termină școala în luna iulie, când, din cauza temperaturilor ridicate și a condițiilor improprii de desfășurare a actului educațional, elevii nu mai pot asimila informația livrată la un randament satisfăcător”, adaugă sursa menționată.

Comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

”Consiliul Naţional al Elevilor solicită retragerea proiectului de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021

Consiliul Naţional al Elevilor solicită doamnei Ministru al Educaţiei şi Cercetării Monica-Cristina Anisie retragerea proiectului de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an şcolar vor începe în 14 septembrie 2020, iar vacanţa de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanţa intersemestrială, producând un real dezechilibru din punct de vedere educaţional.

Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos în sistemul de educaţie, întrucât întreaga perioada dintre cele două vacanţe (vacanţa de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar rezolvării situaţiei şcolare şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară. Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an şcolar din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educaţiei – nu structura anului şcolar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală şi profesională a elevului, ci metodele de predare-învăţare-evaluare folosite şi arhitectura curriculară implementată.

Susţinem adoptarea unei măsuri care să ducă la creşterea calităţii actului instructiv-educativ, in extenso, anul şcolar urmând să înceapă la 1 septembrie şi să se încheie în 1 iunie.

În anul 2017, în cadrul Adunării generale a Consiliului Naţional al Elevilor de la Râmnicu Vâlcea, liderii elevilor din întreaga ţară au adoptat o hotărâre pentru ca dezideratul CNE să fie obţinerea unei structuri fixe pentru desfăşurarea cursurilor dintr-un an şcolar: acestea ar trebui să înceapă la 1 septembrie şi să se termine la 1 iunie.

Care sunt beneficiile unei structuri de acest tip?

În primul rând, dorim să atragem atenţia cu privire la un fenomen care a luat amploare în sistemul educaţional, mai ales în ultimii ani: calendarul examenelor naţionale este unul decalat, elevii sunt nevoiţi să susţină aceste examene în toiul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme de ventilaţie, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut. De asemenea, orice zi petrecută la şcoală în luna iunie este resimţită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul şcolar masiv, dar şi incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu.

Mai mult decât atât, această măsură ar fi benefică şi pentru elevii din învăţământul profesional şi tehnic, care, din cauza săptămânilor de practică, termină şcoala în luna iulie, când, din cauza temperaturilor ridicate şi a condiţiilor improprii de desfăşurare a actului educaţional, elevii nu mai pot asimila informaţia livrată la un randament satisfăcător.

Credem cu tărie că această măsură valorifică interesul superior al tuturor elevilor din România şi solicităm Ministerului Educaţiei şi Cercetării asumare politică pentru cristalizarea acestui demers.

„Deşi apreciem faptul că, menţinând principiul transparenţei decizionale, proiectul de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021 este supus unei dezbateri publice, nu suntem de acord cu structura propusă – în primul rând, cursurile se doresc a începe prea târziu, iar, dacă dorim o abordare calitativă şi incluzivă, trebuie să milităm pentru ca anul şcolar să aibă o structură fixă, cursurile să înceapă anual pe 1 septembrie şi să se încheie pe 1 iunie. Orice zi petrecută pe băncile şcolii în luna iunie nu produce niciun fel de beneficiu pentru elevul din România, iar acest aspect se transpune în absenteismul masiv al elevilor în lunile verii. Ne dorim stabilitate şi asumare politică pentru ca anul şcolar să înceapă pe 1 septembrie şi să se încheie pe 1 iunie şi vom continua să milităm pentru concretizarea acestui demers. Îi solicităm doamnei Ministru al Educaţiei şi Cercetării să vadă beneficiile pe termen lung care vor deriva din această măsură. Vacanţele profesorilor, tichetele de vacanţă ale antreprenorilor în turism pot aştepta” – educaţia nu mai poate aştepta. – a declarat Antonia-Laura PUP, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.”

Ministerul Educației a lansat, luni, în dezbatere publică, proiectul privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021, care arată că pe 14 septembrie ar putea începe cursurile. Anul acesta, școala a început pe 9 septembrie.

Potrivit Ministerului Educației, proiectul supus dezbaterii publice arată că anul școlar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează:

– Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021)
– Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)

„Având în vedere perioada în care vor avea loc Sărbătorile Pascale, am propus fracționarea vacanței de primăvară pentru a permite familiilor reunite, inclusiv membrilor din diaspora, să celebreze împreună.”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.

Vacanțele elevilor sunt programate astfel:

Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021)
– Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021)
– Vacanța de primăvară:
Paștele Catolic (2 – 11 aprilie)
– Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
– Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022).

Citește și: Structura anului școlar 2020-2021. Proiect MEC: Când va începe școala și ce vacanțe vor avea elevii. Care sunt noutățile

1 COMENTARIU

  1. Și eu trebuie sa cred ca pe elevi ii deranjează ca au mai multe zile libere?
    Chiar trebuie sa înghițim manipulările astea de doi bani?
    Lăsați-mă sa ghicesc! Ii deranjează și ca n-au mai multe teme, mai multe “ auxiliare”, mai multe “ olimpiade”, mai multe “ manuale” mai complicate și cu mai pline de Inepții și de greșeli …?
    Sănătatea și Siguranța elevilor!!! Asta tb sa fie pe primul loc!!! Cât mai multă libertate pt a se ocupa de ei înșiși, de Copilăria, pasiunile și nevoile lor, este binevenita!
    Terminați cu prostiile, cu minciunile manipulărilor ticăloase !
    Atenție la ceea ce spun NEUROLOGII, NEUROCHIRURGII despre urmările catastrofale pe care le au suprasolicitarile, tensiunile…,dusmanoase față de sănătatea și siguranța elevilor, din așa zisa “ scoala”!
    Atenție la Studiul Impactului Programei Școlare asupra Sanatatii Elevului din cadrul Inst. de Sănătate Publica Bucuresti, coordonat de Prof. Dr. Aurelia Cordeanu, din anul, atenție! 2007, al cărui rezultat a fost declarat CATASTROFAL, fapt confirmat de spitalele pline pana peste refuz cu copii al căror sistem imunitar a cedat sub presiunile barbare ale așa zisei “ scoli”, expunându-i problemelor grave de sănătate !!!
    Retine-ți cuvintele geniale ale lui Nicolae Iorga: “ CUM ARATĂ SCOALA AȘA ARATĂ ȚARA “!
    Uitați-va in jur și uitați-va cu atenție la voi! Va place ceea ce vedeți?
    Căutați rădăcina răului!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.