Ministrul Educației anunță un plan de acţiune după rezultatele PISA: ”Până la sfârșitul lunii decembrie, vreau să avem un set de măsuri concrete”

0
Foto: gov.ro

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a anunțat, într-o postare pe Facebook, că a fost stabilit un plan de acţiune ca urmare a rezultatelor PISA 2018, în care au fost incluse ”măsuri imediate”, dar și ”măsuri de perspectivă”. În aceeași postare, Monica Anisie susţine că PISA 2018 s-a desfăşurat ca urmare a eforturilor pe care ea le-a depus în anul 2016.

”PISA 2018 s-a desfășurat ca urmare a eforturilor pe care eu le-am depus în anul 2016, tocmai pentru că am fost și sunt conștientă de importanța acestora și pentru că nimeni altcineva nu își asumase ca România să intre în această evaluare! De altfel, nici până la momentul actual, niciun alt ministru nu și-a asumat inițierea Hotărârii de guvern privind PISA 2021!”, a scris Monica Anisie.

Ministrul spune că, luni, 9 decembrie, împreună cu specialiştii şi cercetătorii în ştiinţele educaţiei, va realiza ”o analiză profundă” a rezultatelor PISA 2018, iar, pe 16 decembrie, va organiza o dezbatere la care, alături de specialişti, vor participa reprezentanţi ai profesorilor, ai elevilor şi ai societăţii civile.

”Până cel târziu la sfârşitul lunii decembrie, vreau să avem un set de măsuri concrete, cunoscute şi asumate de toţi actorii educaţionali”, a scris ministrul pe Facebook.

Postarea integrală a ministrului Educației:

”PISA 2018 s-a desfășurat ca urmare a eforturilor pe care eu le-am depus în anul 2016, tocmai pentru că am fost și sunt conștientă de importanța acestora și pentru că nimeni altcineva nu își asumase ca România să intre în această evaluare!

De altfel, nici până la momentul actual, niciun alt ministru nu și-a asumat inițierea Hotărârii de guvern privind PISA 2021!

PISA 2018

Astăzi, ca urmare a ceea ce am promis deja, am stabilit împreună cu colegii mei planul de acțiune ca urmare a rezultatelor PISA 2018, în care am inclus atât măsuri imediate, cât și măsuri de perspectivă:

    • Luni, 9 decembrie, împreună cu specialiștii și cercetătorii în științele educației voi realiza o ANALIZĂ profundă a rezultatelor PISA 2018, analiză care va constitui baza pentru identificarea și adoptarea unor măsuri;
    • Luni, 16 decembrie, voi organiza o DEZBATERE la care, alături de specialiști, vor participa reprezentanți ai profesorilor, elevilor și ai societății civile;
    • Până cel târziu la sfârșitul lunii decembrie vreau să avem un set de măsuri concrete, cunoscute și asumate de toți actorii educaționali. #deciziilarece”
Foto: facebook.com/ Monica Cristina Anisie

Comunicatul MEC

Ministerul Educației și Cercetării a dat publicității, vineri, un comunicat de presă în care anunță, de asemenea, ”calendarul de activități, cu măsuri imediate și de perspectivă” după rezultatele testelor PISA 2018.

”Ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie, a stabilit planul/calendarul de activități, cu măsuri imediate și de perspectivă, după anunțarea rezultatelor înregistrate de elevii români la evaluarea PISA 2018.

Luni, 9 decembrie, o echipă de specialiști și cercetători în științele educației, coordonată de ministrul Educației și Cercetării, va realiza o analiză detaliată a rezultatelor PISA 2018. Analiza va constitui fundamentul pentru identificarea și adoptarea unor măsuri specifice.

Luni, 16 decembrie, va avea loc o dezbatere pe acest subiect, adresată atât specialiștilor și reprezentanților profesorilor, cât și elevilor și societății civile.

În urma consultărilor, la sfârșitul lunii decembrie va fi definitivat un set de măsuri concrete, cunoscute și asumate de toți actorii educaționali.

Reamintim că în data de 3 decembrie, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a prezentat raportul „What students know and can do”, în care sunt prezentate rezultatele evaluării PISA (Programme for International Student Assessment) derulate în anul 2018.”

După rezultatele slabe înregistrate de România la testele PISA, ministrul Educației, Monica Anisie, declara la Digi 24 că ”nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare” pentru că ”accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Ulterior, ministrul anunța că ar putea fi luată în calcul introducerea unei ore de lectură și că le va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentarii.

Mai mult, ministrul a declarat că va avea grijă ca, în noul plan-cadru, ”învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită”.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.