Monica Anisie, ministrul Educației, a declarat, miercuri, că rezultatele slabe la evaluarea PISA 2018 arată că ”nu am reușit încă să transformăm modul de predare-învățare-evaluare” astfel încât elevii români să aibă ”capacitatea de adaptare, de soluționare și înțelegere a oricărei situații de viață, folosind cunoștințele acumulate.”
Ministrul Educației a precizat, în cadrul unei declarații de presă, că, ”deși au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educației nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire, cele de la clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a, să fie acceptate, înțelese și, mai ales, valorificate de către copii, părinți și, mai ales, cadrele didactice”.
”Totodată, ministerul nu a promovat în niciun fel învățarea practică și abordarea transdisciplinară, ceea ce, de altfel, evaluează PISA, ci s-a rezumat numai la publicarea pe site-ul Ministerului Educației a unei broșuri de antrenament. Este clar că mulți dintre actorii educaționali nu au privit această broșură, nu au cunoscut-o și, în felul acesta, sistemul nu a reacționat în modul în care trebuia”, a spus Monica Anisie.
Ministrul a completat că ”aceste rezultate arată că nu am reușit încă să transformăm modul de predare-învățare-evaluare astfel încât copiii români să poată să aibă capacitatea de adaptare, de soluționare și înțelegere a oricărei situații de viață, folosind cunoștințele acumulate”.
În opinia ministrului, ”rezultatele mai bune pot apărea doar într-un climat de încredere”, iar ”starea de bine” este unul dintre factorii determinanți pentru ceea ce înseamnă ”creșterea calității vieții în sistem” și a ”vieții de elev prin acces mai bun la resurse și activități de sprijin pentru învățare”.
Monica Anisie a arătat că vrea să vină cu ”soluții concrete” și a anunțat că, săptămâna viitoare, va organiza ”o întâlnire de lucru cu toți cei care își doresc să participe activ la partea decizională, o întâlnire de lucru privind problema alfabetizării funcționale”.
”Exact ceea ce măsoară și testele PISA. Și, în felul acesta, să ne concentrăm atenția, cu responsabilitate, pe măsurile concrete de reducere a decalajelor între rural și urban, între filiera teoretică și tehnologică. În ceea ce privește pregătirea noului plan-cadru, voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită. Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație, să fie în corelație cu viața de zi cu zi.
Mă voi implica în modificarea semnificativă a modului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice și ca primă măsură este introducerea masteratului didactic în universitățile care doresc să desfășoare acest proiect”, a conchis ministrul Educației.
Monica Anisie participă, miercuri, la Conferința ”Creatori de educație”. În cursul serii, cei 50 de câștigători ai selecției naționale ”Creatori de educație” vor fi premiați în cadrul unei gale.
Citește și:
- Mircea Dumitru: Avem o școală de spectatori. Elevii vin la școală ca la un spectacol rău, pe care sunt obligați să-l urmărească
- Rectorul SNSPA: Cel mai grav nu este rezultatul obţinut la PISA, ci lipsa unor măsuri clare şi coerente pentru corectarea situaţiei
- Daniel Funeriu, fost ministru al Educației: Propun să fie date aceleași teste PISA profesorilor. Veți avea o mare surpriză
- Consiliul Național al Elevilor: Sistemul educațional nu corespunde nevoilor actualei generații. Elevii își doresc ca teoria să fie îmbinată cu practica
- Mircea Miclea o contrazice pe Monica Anisie: ”Cu regret, trebuie să spun că bate câmpii. Această vinovăție colectivă este aberantă”
- Monica Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm. Accentul nu cade pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor
- Rezultate PISA 2018. Ministerul Educației: ”Rezultatele elevilor români sunt aproape de cele din Moldova, Muntenegru, Bulgaria și Emiratele Arabe Unite”
- Rezultate PISA 2018. România, cel mai slab punctaj din ultimii ani: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc