Monica Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm. Accentul nu cade pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor

0

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, marți, la Digi24, după publicarea rezultatelor PISA 2018, că ”nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare” pentru că ”accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”. Ministrul a arătat că, în condițiile în care ”atâţia miniştri s-au perindat pe la Ministerul Educației, nu s-a ajuns la situația în care să se aplice un curriculum adecvat și în corelație cu piața muncii”. Este o problemă de sistem, dar și una de minister, a explicat Monica Anisie. 

”Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA. Este o evaluare internaţională, trebuie să facem diferența între evaluările pe care le realizează Ministerul Educației pentru clasa a II-a, a IV-a sau a VI-a sau evaluările de final de clasa a VIII-a sau de Bacalaureat. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă. Trebuie să ne raportăm la acest aspect”, a spus Monica Anisie.

Ministrul a arătat însă că Ministerul Educaţiei trebuie să găsească soluţii astfel încât ”să nu ne mai ne aflăm în astfel de situaţii”.

Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii. În această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat pe la Ministerul Educației, se pare că nu s-a ajuns la situația în care să se aplice un curriculum adecvat și în corelație cu piața muncii. (…) Este problemă de sistem, ar trebui cu toții să înţelegem că şi profesorii trebuie să se pregătească în aşa fel încât corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi să fie una reală și teoria pe care elevii o învaţă să poată să o aplice și în viața de zi cu zi. Este și problemă de minister pentru că trebuie să dezvolte un plan-cadru și niște programe care să ofere situații de viață concrete pentru elevi.

În această perioadă în care au fost evaluați acești elevi, trebuie să spunem că ei nu au fost evaluați după noile programe aprobate în 2016, ci au fost elevii care merg după programele vechi. Poate la următoarea evaluarea, peste 3 ani, când vor fi fi evaluați și cei care au învățat după noile programe, vom avea rezultate mai bune”, a precizat Monica Anisie.

Ministrul Educației a adăugat că ”intervenția va fi la nivel de sistem”. ”Ministerul Educației va analiza aceste situații și vom vedea care au fost unitățile de învățământ în care s-au realizat testările (…) Vom realiza în cadrul ministerului o analiză concretă să vedem ce se întâmplă de nu am putut să avem rezultate mai bune față de 2015”, a mai spus Monica Anisie.

România are cel mai slab punctaj din ultimii nouă ani în clasamentul PISA, care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani la matematică, științe și citire. Rezultatele PISA 2018 au fost publicate, marți, de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică și plasează țara noastră pe locul 47 din 79 de țări. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc, relatează Mediafax.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.