Ministrul Educației începe de săptămâna viitoare vizite neanunțate în școli: ”Nu sunt persoana căreia să-i placă festivismul”

1
Foto: libertatea.ro

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, într-un interviu acordat Știrilor ProTV, că, de săptămâna viitoare, va începe vizite neanunțate în școli. ”Vreau să merg în școli fără să anunț în vreun fel prezența mea acolo, pentru că nu sunt persoana căreia să-i placă festivismul”, a explicat ministrul. În același interviu,  Monica Anisie a vorbit despre temele pe care elevii le primesc acasă, spunând că va căuta o soluție pentru reducerea acestora.

Monica Anisie a precizat că primul județ în care va merge se află ”în apropiere de București” și intenționează să meargă, săptămânal, în 2-3 județe.

Vorbim doar de a ne sfătui împreună, ceea ce este mai bine pentru sistem. De aceea, am și dat un ordin prin care vreau să debirocratizez și să iau de pe umerii profesorilor acele hârtii pe care ei trebuie le facă. Or, dacă nu mă îndrept eu către ei, nu cred că de aici, dintr-un birou al ministerului, se pot lua decizii fără să te consulți cu toți actorii implicați în sistemul de educație”, a spus ministrul Educației.

”O să încerc să dezvolt în cadrul Ministerului Educației întâlniri cu profesorii, la firul ierbii. Îmi propun să merg să vorbesc cu profesorii, având alături și specialiști din domeniul științelor educației”, a mai arătat Monica Anisie.

Ce a mai declarat ministrul:

Despre reducerea numărului de ore, planurile cadru și teme

”Trebuie să punem în discuție publică modul în care va trebui să realizăm planurile cadru. Este stipulat acolo că trebuie să reducem numărul de ore, dar să vedem, prin consultare publică, cum anume vom ajunge la acel rezultat pe care legea ni-l cere.”

”Nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline, putem regândi în vreun fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor.”

”Voiam să-i asigur pe colegii mei profesori, dar mai ales pe părinți și pe elevi că acum, din postura de ministru, voi căuta soluția să nu mai aibă atâtea teme sau să găsească în cadrul unităților de învățământ soluții în așa fel încât acele teme să fie realizate în timpul școlii. Pentru că, până la urmă, programul acesta after-school, asta ar trebui să construiască. Exact, nu există în toate școlile și voi milita să existe.”

Despre fondul școlii 

”Fondul școlii nu trebuie să existe. Există cadru legal care precizează foarte clar, nu se colectează fondul clasei sau fondul școlii. Unitățile de învățământ în care se realizează aceste fonduri, nici nu știu cum să le spun, ar trebui să respecte prevederile legale.”

Despre metodele de predare

”Mi-am suspendat contractul de muncă la școală pentru că nu vreau sub nicio formă să creez vreun disconfort în ceea ce privește prezența mea la ore. (…) Îmi iubesc foarte mult copiii, știu că sunt supărați pe mine că i-am părăsit.”

”Nu m-am ținut neapărat de un manual, ci m-am ținut de programă. Întotdeauna programa a fost cea care a condus la construcția lecțiilor pe care eu le-am făcut cu copiii. Și m-am mai ținut de ceva. Mi-am dorit întotdeauna ca elevilor mei să le deschid mintea sau cum le spun eu: Hai, acum dăm drumul imaginației! Gata, este momentul să ne gândim dincolo de text. Să învățăm să gândim, nu să reproducem. Asta a fost întotdeauna deviza mea. Pentru că fiind vorba de limba română, toată lumea se gândește că trebuie să învățăm pe de rost niște comentarii. Nu, pentru că noi trebuie să le construim copiilor niște competențe ori aceste competențe nu le poți dezvolta punându-i să memoreze niște comentarii ale altora. Măcar atât să faci tu ca profesor: să îl lași și pe el să aibă o părere personală. Știu, există încă profesori care dictează copiilor ceea ce trebuie să învețe. Nu aceasta este soluția.”

Citește și:

1 COMENTARIU

  1. Va asteptam la Iasi! A fost cocotata general o femeie avida de putere si atat. Cel mai prost management dupa revolutie. Poate la rezultate iese bine ca are oameni care munces dar la relationare este zero, stie doar sa jigneasca si sa umileasca, nu merita aceasta pozitie#

Lasă un răspuns la Perte Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here