Monica Anisie: ”Materia este multă, stufoasă și, de cele mai multe ori, manualele şcolare sunt construite de profesori pentru profesori”

0

Monica Anisie, ministrul Educației, a declarat joi că, de cele mai multe ori, manualele sunt ”construite de profesori pentru profesori” şi a arătat că, atunci când se realizează un manual, trebuie să se ia în calcul ”aplicabilitatea acestuia”. Ministrul a admis că materia este ”multă, stufoasă”, iar ”structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea, examinarea şi predarea-învăţarea”. Într-o intervenție la Digi 24, Monica Anisie a vorbit și despre eliminarea meditațiilor din sistem, despre clasele supraaglomerate, dar și despre ”arta profesorului la clasă”: ”Noi vorbim despre o învățare centrată pe elev, dar cred că sunt numai vorbe.”

”Se vorbește de foarte multe ori că fiecare ministru care vine realizează o reformă sau vine cu filosofia proprie. Eu îmi doresc ca acest mandat să fie dedicat tinerilor, elevilor, studenților și, în felul acesta, să realizez un mandat de succes pentru ei. Este foarte-foarte adevărat că, în acest moment, materia este multă, stufoasă, iar anul acesta, mai mult decât oricând, se poate spune că structura anului şcolar este dificil de realizat în corelaţie cu evaluarea, examinarea şi predarea-învăţarea. Atunci când se iau decizii trebuie să avem în vedere ce anume este bun, ce aducem nou în sistem ca să fie o îmbunătăţire a calităţii în educaţie. (…) Eu îmi doresc să dezvoltăm premisele pentru a implementa Programul România Educată deoarece în acest program au fost implicaţi în consultare publică mulţi actori educaţionali care au venit cu propuneri de îmbunătăţire a sistemului de educaţie”, a spus ministrul Educației, la Digi 24.

Întrebată dacă susţine reducerea numărului de ore pentru elevi, Monica Anisie a răspuns: „În mod categoric, da”.

”La şcoală, de cele mai multe ori, elevii nu înţeleg lecţia”

În ceea ce privește meditațiile pe care au ajuns să le facă chiar și elevii din ciclul primar, ministrul Educației a arătat că o soluție pentru eliminarea acestora ar fi dezvoltarea Programului „Şcoala după şcoală”.

„Asta este și ceea ce îmi doresc eu foarte mult: dezvoltarea Programului „Şcoală după şcoală” ar conduce la eliminarea acestor meditaţii. De cele mai multe ori, părinţii iau decizia de a trimite copilul la meditaţii şi pentru a le ocupa timpul liber pe care aceştia îl au după ce îşi termină cursurile. Este adevărat că aceste meditaţii sunt realizate şi în sprijinul elevului pentru că la şcoală, de cele mai multe ori, elevii nu înţeleg lecţia. Prin urmare, mi-aş dori şi putem să spunem că vom realiza proiecte şi programe, în sensul în care meditaţiile să fie eliminate din sistem. O soluţie ar fi chiar Programul Școală după Şcoală”, a arătat ministrul Educaţiei.

”Manualele şcolare, construite de profesori pentru profesori”

Referindu-se la manualele școlare, Monica Anisie a spus că, de cele mai multe ori, manualele sunt ”construite de profesori pentru profesori”.

„De cele mai multe ori, manualele şcolare sunt construite de profesori pentru profesori. Sunt voci în sistemul de educaţie care spun că aceste manuale nu se adresează elevului. Sunt foarte stufoase, vor să demonstreze autorii că, în felul acesta, sunt foarte buni și sunt niște autori foarte buni, dar trebuie să ne gândim, de fiecare dată când construim un manual, la aplicabilitatea acestuia„, a susţinut ministrul Educației.

Clasele supraaglomerate: ”Sunt profesori care nu mai fac față”

Despre profesorii care au obținut note foarte mici la Titularizare, Monica Anisie a declarat: ”Am făcut o analiză în momentul în care am venit la minister, sunt în jur de 20% dintre profesori care nu obțin nota 5 la examenul de titularizare. Noi cerem elevilor noștri să fie buni, să fie performanți, să învețe foarte bine, dar, la clasă, sunt și profesori care nu obțin nota 5 la titularizare. Prin urmare, mă voi apleca în mod atent și asupra acestui aspect pentru că îmi doresc un act educațional de calitate.”

La remarca moderatorului că sunt profesori care se plâng că au foarte mulți elevi la clasă și, din acest motiv, nu pot fi performanți, ministrul a spus: ”Așa este, din punctul acesta de vedere, sunt și profesori care nu mai fac față având  în vedere că sunt 36-37 de elevi… Și eu am lucrat cu astfel de clase atât de supraaglomerate și un profesor de Română sau de Matematică are atât de multă responsabilitate și trebuie să lucreze cu atât de mulți copii, spre deosebire de alte clase care sunt subpopulate.”

Despre sistem și modul de predare la clasă

Aici este vorba și despre arta profesorului la clasă. Noi vorbim despre o învățare centrată pe elev, dar cred că sunt numai vorbe acestea, pentru că ar trebui să există o învățare individualizată, profesorul trebuie să se îndrepte către fiecare elev în parte și să îi construiască un parcurs educațional.

De fiecare dată când evaluăm un elev, trebuie să ne gândim ce anume trebuie să evaluez la el, ce anume a reușit acel copil, ce performanță a făcut, cât de mică ar fi. Și un copil care are nota 5, îl preiei de la 5 și îl duci la nota 6, să vezi acea performanță cum anume s-a realizat… Dacă fiecare profesor s-ar apleca asupra acestor elevi, în felul acesta s-ar construi lucruri și aș putea spune că acel elev își va construi un parcurs educațional corect. Dar, de cele mai multe ori, este o problemă foarte mare din cauza supradimensionării claselor, dar trebuie să ne gândim și la copiii din mediul rural, la copiii din mediile defavorizate”, a arătat ministrul Educației.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here