Ministrul Educației vrea să facă o ”evaluare” în cazul profesorilor care nu au luat nota 5 la Titularizare

10
Foto: gov.ro

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a declarat joi, la preluarea mandatului, că a cerut să se facă o evaluare a profesorilor care nu au obţinut nota 5 la examenul de titularizare, urmând ca ulterior să ia o ”decizie corectă”, ”bazată pe un studiu”.

„Deja în prima zi de mandat, am cerut să facem o evaluare în sensul acesta, să vedem câţi anume dintre profesori nu obţin (n.r. – nota 5). În acelaşi timp, îmi doresc să văd şi de unde provin, formarea lor iniţială unde s-a realizat, pentru a lua o decizie corectă şi bazată pe un studiu în cadrul Ministerului Educaţiei”, a susţinut Monica Anisie, citată de Agerpres.

Ulterior, într-o intervenție la Digi 24, ministrul Educației a făcut noi declarații pe această temă: ”Am făcut o analiză în momentul în care am venit la minister, sunt în jur de 20% dintre profesori care nu obțin nota 5 la examenul de titularizare. Noi cerem elevilor noștri să fie buni, să fie performanți, să învețe foarte bine, dar, la clasă, sunt și profesori care nu obțin nota 5 la titularizare. Prin urmare, mă voi apleca în mod atent și asupra acestui aspect pentru că îmi doresc un act educațional de calitate.”

La rândul său, premierul Ludovic Orban, prezent, joi, la sediul MEN, a evidenţiat sistemul de învăţământ finlandez care performează datorită unei salarizări corespunzătoare şi a programelor de formare continuă a cadrelor didactice, model care ar putea fi preluat şi în România.

M-am uitat la sistemul finlandez. Sistemul finlandez selectează din universităţi cei mai buni absolvenţi, îi motivează cu un salariu mare la angajare, iar ecartul între salariul pe care îl primeşte un tânăr profesor debutant care intră în carieră şi salariul pe care îl primeşte la final de carieră nu este aşa de mare cum este la noi. Mai mult decât atât, există sisteme continue de formare, adică se investeşte în cadrele didactice, în creşterea capacităţii lor de a relaţiona cu copilul, de a transmite cunoştinţele, de a găsi cele mai bune forme de transmitere a cunoştinţelor în toate mediile. Trebuie să urmăm şi să încercăm să implementăm nişte modele de succes care funcţionează în alte ţări„, a spus Orban.

Comasarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei cu CNEE: ”E spre binele elevului”

Pe de altă parte, Monica Anisie a anunțat comasarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei cu Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Referitor la comasarea celor două entităţi – Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare -, îmi doresc de la acest mandat să ne bazăm pe nişte politici educaţionale corecte. Prin urmare, ca să poţi face o evaluare şi o examinare corectă trebuie să te bazezi pe studiile ISE. Până acum nu s-a întâmplat acest lucru. Sunt oameni foarte valoroşi în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, cercetători la care nu renunţăm, pentru că eu îmi doresc în cadrul ministerului un laborator de cercetare propriu, care să îmi livreze documente de politici educaţionale, documente corecte pentru un parcurs corect educaţional al elevului. Prin urmare, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei se comasează cu Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare în binele elevului, pentru a putea astfel ca orice decizie care se ia pe evaluare-examinare să fie bazată pe studiu”, a precizat Monica Anisie.

Citește și:

10 COMENTARII

  1. Vrrem sa se reducă nr de copii la clasa, din mediul rural de la 12 la 10,deoarece grupele la ciclul preșcolar sunt de 10 copii. La tara de unde mai aducem 2 copii, pentru ca natalitatea este în scădere, nu e ca la oraș sa vina copii din alt cartier.

  2. Bun vreți sa verificați situația profesorilor care iau sub 5 la titularizare Dar ce faceți cu cei care iau note peste 7 chiar 8 – 9 și peste și care nu se pot titulariza din lipsa de posturi ?Atâta timp cât în sistem sunt mii de profesori titularizati cu 5 -6 în urma cu 10 15 ani ori cât sute mii de profesori rămân în sistem pana la 68 de ani ! Și asta fiindca legea le permite.Ori dacă acceptați ca un fost invatat or titularizat ca invatat or din ceva aritmetica pedagogie etc poate trece pe post de profesor de romana FĂRĂ A MAI DA EXAMEN DE SPECIALITATE ! Are și grade ca invatator î le recunoaște și ocupa postul cu prioritate înaintea celor care dau titularizare an de an și care iau note peste 8 .Am luat în acest an 9, 49 dar cu toate acestea nu m-am putut titulariza ,din lipsa de posturi .Care posturi ,fie ca s -au diminuat în mod dramatic prin plecarea multor familii în străinătate ,fie ca nu se mai scot prin grija unor directori șpăgarii care le țin pt pilele lor . Nu mi se pare corect .Atâta timp cât în sistem vedem titulari cu note sub 7 care îți rad în nas și spun ca nota de la titularizare nu contează nu e corect ca eu cu 9 și sa rămân pe dinafără și sa nu am post .Vă rugăm să aveți în vedere acest lucru

  3. Dacă tot se pune în discuție micșorarea numărului de ore la gimnaziu vreau sa va spun ca noi cei cu note mari la titularizare dar suplinitori netitulari deci vom fi primii care vom rămâne fără post .Dar ne vor rade în nas cei titularizati cu 5 -6 ori pensionabilii care ,deși sunt bătrâni ,adesea bolnavi stau în sistem pt bani ! Ce faceți cu noi veșnic suplinitorii cu note la titularizare peste 8 .. Chiar 9 și ceva ?De noi cand aveți grija și cum ? Nu ne neglijați ! Sî faceți cumva ca sa dispară spaguiala pt posturi .Se fac tot felul de învârte de aranjamente ca sa intre cine vrea inspectorul ori directorul și eu cu peste 9 an de an de abia îmi găsesc ,dacă îmi găsesc ore la doua trei scoli .Și cei cu 5 titularizati în urma cu vreo 10 15 ani când vor fi verificați și cum ?de ce nu ar trebui sa fie verificați acum ?Știți ca testele PISA care presupun citirea și înțelegerea unui mesaj simplu ne situează pe locul 62 din 64 de tari verificate ?De ce ?Fiindca sunt ținute în sistem persoane dezinteresate .Are titularizare ?ok nu -î mai pasa de nimic !Nu l poate da nimeni afară !E o metoda comunista total neperformanta .Și nu uitați de tinerii cu note mari și foarte mari .Cu ei ce faceți ?Cum îi ajutați ?

  4. O doamna ministru care începe cu o gândire novatoare. Ar fi bine daca cineva i ar transmite și părerile astea de jos . Păcat că Dna va fi mâncată de sistem . E prea pietrificat.

  5. Buna ziua, speram sa ascultati si vocile noastre, din 2011 pana in 2018 s-au titularizat colegii profesori cu art.253, in 2019 am ramas cu dosarele in brate intrucat CCR a declarat acest articol ca nefiind constitutional. Am mers in ziua cu pricina la ISJ si am fost intorsi din drum…momentan suntem angajati pe viabilitatea postului, insa aceasta sintagma este ambigua. Ce se va intampla cu noi ? Mult succes la lucruri bune !

  6. Vad ca elevii care nu sunt în stare sa ia măcar 5 la evaluare nationala, sunt capabili în concepția doamnei ministru, sa urmeze un liceu. Unde este deci simțul valorii și realității???

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.