Descoperă-ți pasiunea în IT: Aplicații create de liceeni care pot rezolva probleme de care ne lovim în viața de zi cu zi

0
Foto: facebook.com/ Descopera-ti pasiunea in I.T.

O aplicație împotriva birocrației, în care suntem ajutați să identificăm și să completăm rapid documentele de care avem nevoie, o alta care scanează produsele pe loc și plătește tot ce cumpărăm în supermarket fără a mai sta la coadă sau un senzor care măsoară calitatea aerului în încăperea în care ne aflăm sunt doar câteva dintre ideile unor liceeni, premiate în cadrul expoziției Academia „Descoperă-ți pasiunea în IT”, aflate la a cincea ediție și desfășurate, săptămâna trecută, la Cluj-Napoca. 

170 de liceeni din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov și Maramureș au luat parte la programul de mentorat și educație practică, organizat de Asociația „Descoperă-ți pasiunea în IT”, ce le-a dat șansa să descopere cât de ingenioși, conectați și „open-minded” pot fi tinerii când sunt puși în fața unei provocări, se arată într-un comunicat al organizatorilor.

Timp de șapte luni, proiectul le-a oferit, prin expunere directă la responsabilități reale și mediu de lucru dintr-o companie, posibilitatea de a se dezvolta în spiritul unor valori precum inovația, antreprenoriatul, munca în echipă, responsabilitatea sau leadershipul. Participanții au avut acces în firmele de IT partenere, unde, grupați în echipe și sub îndrumarea unor developeri cu rol de mentori, au muncit efectiv la realizarea unor produse “cap-coadă”, pornind de la idee și până la prototip, parcurgând toți pașii necesari dezvoltării unui proiect, învățând să gândească “out of the box”.

Aplicațiile vizează domenii diverse cum ar fi medicina, agricultura, turismul, educația sau confortul și siguranța cetățeanului. Cei mai buni dintre ei au fost recompensați cu premii în valoare totală de 7.500 de euro. Clasamentul final a fost stabilit în funcție de mai multe criterii, precum complexitatea, impactul social sau utilitatea aplicațiilor, dar și de planul de business și munca în echipă”, precizează sursa citată.

Ce aplicații au creat elevii și premiile obținute

Premiul I, în valoare de 4.100 lei, a fost câștigat de echipa Reboot (Todoran Carla, Heghes Antonia, Rus Bogdan Alexandru, Buiga Andreea-Diana, Baciu Andrei și Ignat Alex Matei, de la Liceul Teoretic ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca), mentorată la Bosch România de Florin Cotofan și Adrian Grigore, pentru aplicația Clair. Este un senzor “low-cost, no compromises” care măsoară cantitățile de dioxid de carbon, de compus organic volatil din atmosferă precum și indicele de calitate al aerului dintr-un spațiu, la un preț accesibil pentru oricine. Senzorul are forma unui norișor și vine cu o aplicație mobilă în care sunt prezentate diverse grafice cu modificările care apar în aer, actualizate permanent, recomandări și notificări despre starea calității aerului.

Premiul II, în valoare de 3.500 lei, a fost câștigat de echipa Synergy (Ursu Teodora, Ploscar Andreea-Alina, Ciont Patricia-Daniela, Cătineanu Andrei, Modure Rareș și Chirica Andrei de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu” din Cluj-Napoca) mentorată la Fortech de Vlad Mureșan, pentru aplicația Grabble. Cu ajutorul acestei aplicații, îți poți scana produsele pe loc, le poți adăuga în coș, iar la final le poți plăti, toate acestea fără a mai sta la cozile infernale din magazine!

Premiul III, în valoare de 2.900 lei, a revenit echipei bihorene Bond Coders (Zaha Diana, Gherghel Vlad, Sasu Daniel Vlad, Baciu Ioana, Tomoiagă Dragoș Andrei și Horvath Paul de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea), mentorată la Fortech de Daniel Bran, pentru aplicația Citizen Assistant. Ar putea fi numit Asistentul Cetățeanului, pentru că răspunde la apelurile cetățenilor, având o conversație naturală și relevantă cu utilizatorii. Îi ajută să identifice și să completeze documentele de care au nevoie, în timp record.

Alte premii obținute de liceeni:

Premii Fortech

Echipa Evergreen (Eremia Vlad, Ghilea Dan Lucian, Rotar Mircea Raul, Stan Darius Iulian, Telescu Clarissa Ana și Tușa Laurențiu de la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca), mentorată în NetMatch de Roxana Mihalic, pentru aplicația EarthQuest, care poate contribui la eficientizarea reciclării. Mai exact, contorizează cantitatea de deșeuri reciclate în cadrul unei competiții cu premii. În plus, fiecare utilizator poate urmării atât propriul progres în reciclare, cât și pe cel al prietenilor.

Echipa Haskell (Albu Cătălin Ionuț, Albu Carina, Arion Dan, Cheteleș Octaviana, Pop Mara și Vlas Sara de la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca), mentorată de Lazăr Mureșan la Betfair România Development, pentru aplicația CropSeed. Aceasta este o aplicație web pentru monitorizarea terenurilor agricole, vizând aspecte precum starea vremii, nevoile plantelor, starea solului, dar și istoricul terenului. Se poate spune că e o unealtă dedicată mai ales agricultorilor medii și mari, punându-le la îndemână detalii prețioase pentru îmbunătățirea recoltei.

Echipa HighTech (Bercea Denisa Lucia, Lișcan Rareș Cristian, Preda Andrei Constantin, Surdu Valeriu Adrian, Șulea Steliana și Tritean Sergiu Daniel de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” Turda), mentorată de Marius Pop la Fortech, pentru aplicația WezX. Aceasta poate deveni un serviciu de închiriere a trotinetelor electrice. Aplicația este folosită cu scopul automatizării acestor închirieri, astfel încât prin apăsarea câtorva butoane de pe telefon, poți folosi orice trotinetă disponibilă.

Echipa Bits please (Drăgușin Diana Georgiana, Budin Cristian, Oancea David, Oprișiu Bianca Elena și Cacovean Alexandru Răzvan de la Colegiul Național ”Samuel von Brukenthal” Sibiu), mentorată de Constantin Constantinescu în NTT DATA România, pentru aplicația Lazy You. Aceasta le oferă utilizatorilor posibilitatea de a face toate rezervările de care au nevoie, în același loc.

Premii NetMatch

Echipa The πrates (Necula Antonie, Prodan Matei Radu, Tranca Naomi, Bojan Darian Adelin, Harambas Diana și Gabor Ioana de la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca), mentorată de Radu Diaconeasa și Dia Chioreanu la SMEDIX, pentru aplicația Blood Chain. Aceasta promovează și susține donarea de sânge prin oferirea de discounturi și oferte la anumite evenimente, campanii, festivaluri etc.

Echipa ARcoDE (Bucur Andreea Camelia, Fedeleș Alex, Guriță Eduard Cristian, Handrea Dan Mihai și Tatu Ruben Natanael de la Liceul Teoretic „Eugen Pora” din Cluj-Napoca), mentorată de Iulia Diana Rosian la Fortech, pentru aplicația Healthyz. Aceasta li se adresează celor preocupați de slăbire și diete sănătoase și le oferă planuri nutriționale și de antrenamente, plus un forum unde pot să se documenteze despre noutățile în domeniu.

Premii AROBS Transilvania Softwae

Echipa Sync (Bodea Denisa, Ciurtea Alexandru, Gânscă Tudor, Gruița Marc, Stângaciu Antonio și Turc Raul de la Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca), mentorată de Dorinel Flaviu Utiu la 3Pillar Global România, pentru aplicația Dogly. Ar putea fi numită „twiter de dating pentru căței”, pentru că își propune conectarea stăpânilor de exemplare de rase canine și distribuirea de informații rapide și relevante despre montă.

Echipa Shift – F10 (Abrudan Iulia, Bogdan Teodora, Coțan Ștefania, Dan Alexandru, Goia Darius și Ion Dragoș Alexandru de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu” din Cluj-Napoca), mentorată de Flaviu Filvan la AROBS Transilvania Software. Membrii echipei au realizat aplicația Near Food Communication cu scopul de a rezolva una dintre cele mai comune probleme în restaurante: așteptarea. Aplicația folosește tehnologia NFC pentru a accesa meniul și pentru a ajuta procesul de comandă în restaurante.

Premiul Bosch România

Echipa Pgang (Crutoi Alexandru, Mathe Armand Cezar, Pop Dina Atanasia, Potra Paul Antonio, Racz Robert Eduard și Țarcă Andrei de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Dej), metorată de Alexandru Niculici la 3Pillar Global România, pentru aplicația Hcode. Creată pentru pentru a conecta conținut digital cu obiecte non-digitale, aceasta creează „coduri” – link-uri scurte pe care oricine le poate citi, scrie și scana, pentru a prelua conținutul digital indicat.

Premiul ArtSoft Consult

Echipa ITreactor (Borzási Emil, Fülöp Hunor-Artúr, Márton Krisztián, Péntek Aliz-Erzsébet, Szekely Evelin Beáta, Varga Zoltan de la Liceul Unitarian „János Zsigmond” din Cluj-Napoca), mentorată de Levente Fülöp la ArtSoft Consult, pentru aplicația TutorUp. Cei care își doresc să fie ași la o anumită materie o pot utiliza pentru a-și găsi mentorul perfect. Mai exact, TutorUp înseamnă meditații la orice materie, la un click distanță.

Premiul Accenture

Echipa Killed By Signal 11 (Berindean Florin Răzvan, Ciortea Ruxandra, Cristea Tudor Iosif, Cuibus Dorin Iosif, Gădălean Tudor Sebastian și Someșan Raul de la Liceul Teoretic ”Lucian Blaga” din Cluj-Napoca), mentorată de George Mois în Bosch România, pentru aplicația KBS11. Aceasta dispune de un senzor ce este capabil să detecteze un accident rutier și, prin intermediul aplicației, să semnaleze autoritățile și persoanele apropiate despre detaliile accidentului.

Premiul 3Pillar Global România

Echipa Flexiloquent (Bidian Alessia, Chira Cristian, Kovacs Andrea, Metes Ana, Roman Tudor și Suciu Antonio-Mihai de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu” Cluj-Napoca), mentorați de Petru Roman în Betfair România Development, pentru aplicația Bonanza. Aceasta creează un mediu prin care utilizatorii pot lua, respectiv oferi spre închiriere obiecte din locuința personală. Astfel, cu toții economisesc timp prin găsirea rapidă a unui partener de schimb, dar și bani, care pot fi investiți în cumpărarea unui obiect nou.

Premiul Betfair România Development

Echipa HeapHeap (Catrina Sorana, Catrina Mirela, Cutitei Cristian, Pop Alina Anca, Rădulescu Răzvan și Simion Andrei de la Colegiul Național de Informatică „Grigore Moisil” din Brașov), mentorați de Aurelian Maga și Bogdan Marius Antoniu la Fortech, pentru aplicația FindMyPupper. Prin aceasta, comunitatea proprietarilor de animale de companie ar putea avea șansa să-și urmărească patrupezii dispăruți. Prin simpla atașare a unei etichete bluetooth pe gulerul animalului de companie, alți utilizatori o pot găsi și vă pot trimite locația actuală. O scanare simplă de la aproximativ cinci metri este tot ce trebuie făcut pentru aceasta.

Premiul ”People of DpIT”

Echipa Evergreen (Eremia Vlad, Ghilea Dan Lucian, Rotar Mircea Raul, Stan Darius Iulian, Telescu Clarissa Ana și Tușa Laurențiu de la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca), mentorată la NetMatch de Roxana Mihalic, care a dezvoltat aplicația EarthQuest.

Titlul ”Șeful de promoție Academia DpIT 2019”, însoțit de un premiu în valoare de 300 lei a fost acordat elevului Cătineanu Andrei din echipa Synergy de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu” Cluj-Napoca, care a absolvit Academia DpIT 2019 cu nivelul de compență Experimentat, obținând cel mai mare punctaj (92,35 de puncte).

Comisia de jurizare a fost formată din reprezentanți ai partenerilor din mediul de business, academic și școlar, cu expertiză în inovație și produse software, precizează organizatorii. Programul ”Academia DpIT”, dezvoltat de Asociația “Descoperă-ți Pasiunea în IT”, pornit de la Cluj, oferă liceenilor din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov și Maramureș posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie, fiind susținut de peste 30 de parteneri din mediul de business, învățământ și mediul academic, printre care Fortech, NetMatch, AROBS Transilvania Software, Bosch România, ArtSoft Consult, Accenture, 3Pillar Global România, Betfair România Development, iQuest, NTT DATA România, Softing, Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Oracle Academy și Smart HR România.

Foto: facebook.com/ Descopera-ti pasiunea in I.T.

Citește și: Elevi din Baia Mare, premiați într-o competiție internațională pentru algoritmul care prezice evoluția bolii Alzheimer

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.