”October blues” este ”un fel de dezamăgire a profesorilor debutanți (și nu numai a lor!) care apare pe la finalul acestei luni, când entuziasmul de început de școală se cam duce, lucrurile încep să fie mai complicate decât păreau în septembrie”, scrie Anca Tîrcă, specialist în educație, pe blogul său.
Despre acest fenomen, spune Anca Tîrcă, o cercetătoare arăta că ”după 6-8 săptămâni de muncă intensă, profesorii (mai ales debutanții) intră în faza de deziluzie și încep să își pună întrebări dacă locul lor e în școală și dacă au competențele necesare pentru acest job”.
Specialistul în educație își pune întrebarea dacă, în fața unei astfel de probleme, conducerea școlilor ia vreo măsură astfel încât profesorii debutanți să fie ”ajutați să treacă cu bine peste perioada de început de carieră sau sunt lăsați să înoate singuri într-o apă destul de tulbure”.
Articolul integral, publicat de Anca Tîrcă pe blogul său:
”October blues e deja un fenomen despre care se scrie tot mai mult. E un fel de dezamăgire a profesorilor debutanți (și nu numai a lor!) care apare pe la finalul acestei luni, când entuziasmul de început de școală se cam duce, lucrurile încep să fie mai complicate decât păreau în septembrie. Unii zic că o fi și din cauza ploilor și a vremii urâte de afară specifice, în general, acestei luni.
Cercetătoarea Ellen Moir, Director UCSC New Teacher Center, zice că e o fază care vine ca o consecință naturală a provocărilor specifice meseriei de profesor și că, după 6-8 săptămâni de muncă intensă, profesorii (mai ales debutanții) intră în faza de deziluzie și încep să își pună întrebări dacă locul lor e în școală și dacă au competențele necesare pentru acest job.
În context, mă întreb în ce măsură conducerea școlilor are în vedere și aspecte legate de integrarea și sprijinul necesar a fi acordat profesorilor debutanți, dacă există programe de coaching sau alte mecanisme prin care aceștia sunt ajutați să treacă cu bine peste perioada de început de carieră sau sunt lăsați să înoate singuri într-o apă destul de tulbure, de altfel.”
Citește și:
- Anca Tîrcă: ”Schimbarea în educație are un singur nume: dragostea. Dacă vrei să faci, se poate”
- Zece idei care îi vor ghida pe profesori într-un an școlar ”cu stare de bine” – Anca Tîrcă, specialist în educație
- Toată școala citește, o nouă campanie lansată de Anca Tîrcă: ”Ideea se rostogolește. E o bucurie să vezi, la firul ierbii, atâta entuziasm”