Theodor Paleologu: Propun desființarea inspectoratelor școlare. Sunt foarte politizate

0
Foto: facebook.com/ Theodor Paleologu

Candidatul PMP la alegerile prezidențiale, Theodor Paleologu, a declarat, miercuri, că în programul său a cuprins ideea desființării inspectoratelor școlare, ca parte a reformei din educației, deoarece acestea sunt politizate. El propune existența unor direcții regionale ministeriale, scrie Mediafax.

„E un punct foarte important al programului, pentru că inspectoratele școlare, așa cum sunt acum, sunt foarte politizate. De aceea, propun directorate regionale, pentru că sunt deasupra politicilor județene, rețelelor politice județene”, a afirmat Theodor Paleologu, miercuri, într-o conferință de presă.

Desființarea inspectoratelor școlare este un aspect care se regăsește în programul prezidențiabilului PMP, motivând că inițiativa vine „în scopul depolitizării învățămîntului și înființarea unor direcții regionale ministeriale care să se concentreze pe politici publice și controlul standardelor de calitate”.

Alte prevederi din programul lui Theodor Paleologu, în contextul reformelor pentru educație sunt:

  • Reforma în educație trebuie să înceapă cu cadrele didactice: prin formarea și actualizarea stilului de predare în așa fel încât acesta să cultive autonomia intelectuală, morală și profesională a elevilor și studenților, prin creșterea remunerării cadrelor didactice și prin definirea unor standarde de calitate relevante.
  • Stimularea libertății și competiției prin reducerea și simplificarea reglementărilor pentru acreditare atât la nivel preuniversitar cât și universitar.
  • Clasificarea universităților în funcție de performanța academică și concentrarea finanțării pentru cercetare și dezvoltare pe universitățile performante.
  • Constituirea unui corp voluntar de profesori-misionari pentru clasele 1-8, remunerați corespunzător, care să deservească zonele defavorizate.
  • Consultarea cu mediul privat și cu societatea civilă în vederea constituirii unui plan de susținere și dezvoltare a instituțiilor școlare din zonele defavorizate economic.
  • Dezvoltarea unei reţele de licee profesionale specializate în calificarea forţei de muncă și conectate la realitățile pieței, cu cifre de şcolarizare şi specialităţi stabilite prin consultare cu patronatele.
  • Reformarea învățământului primar în scopul eliminării învățării mecanice și al dezvoltării gândirii creative, gîndirii critice și capacității de dezbatere prin învățare experiențială.
  • Creșterea progresivă a alocării de fonduri către Ministerul Educației, până la cel puțin 6% din PIB, asigurându-se totodată un echilibru între creșterea remunerării cadrelor didactice, ameliorarea infrastructurii și investiția în cercetare și dezvoltare.
  • Creșterea semnificativă a numărului de burse acordate de către statul român tinerilor din Republica Moldova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.