Explorator în educație. Profesorii, așteptați să descopere noi metode de predare în cadrul unor ateliere la care sunt invitați și părinții

0

Peste 100 de profesori și părinți sunt așteptați, sâmbătă, 5 octombrie, de Ziua Educației, la Conferința ”Explorator în educație”, un eveniment de formare educațională, organizat în județul Călărași, de Fundația Seeding Knowledge. Aceștia vor participa la cinci ateliere în care vor explora strategii și metode didactice inovatoare, temele vizând combaterea analfabetismului funcțional, crearea unui spațiu securizant în clasă, strategii de comunicare, literația și gestionarea emoțiilor.

Aflată la a doua ediție, Conferința ”Explorator în educație” va avea loc, sâmbătă, pe parcursul întregii zile, la Liceul Tehnologic Nr. 1 Fundulea din județul Călărași. Profesori din județ și din împrejurimi sunt așteptați să participe la cele cinci traininguri bazate pe învățare experiențială și pe educație nonformală, precizează organizatorii. Fiecare atelier va veni cu abordări cât mai practice, iar noutatea acestei ediții constă în faptul că o parte dintre ateliere sunt deschise și părinților.

Care sunt cele cinci ateliere:

ABC-ul emoțiilor (Vasile Brașovanu) încurajează să devenim prieteni cu propria lume
emoțională și astfel îi ajutăm pe copii să își îmbunătățească conștiința de sine și încrederea în sine, să își controleze emoțiile și impulsurile supărătoare și să-și dezvolte empatia, ceea ce va duce și la performanțe academice măsurabile. Acest atelier este deschis atât cadrelor didactice, cât și părinților.

Comunicarea: Cheia dezvoltării inteligenței emoționale (Smaranda Nay, trainer Asociația
Ascendis) abordează subiectul emoțiilor și miza lor relațională, nevoile umane de bază și
efectele care apar odată ce acestea sunt ignorate, totul transpus în procesele de învățare și
interacțiunea dintre părinți și copii. Acest atelier este deschis atât cadrelor didactice, cât și
părinților.

Cum ne împrietenim cu neînțelesurile? (Ivona Munteanu) Este un atelier despre dezvoltarea literației pentru elevi și propune soluții aplicabile la clasă. În același timp, oferă metode pentru dezvoltarea gândirii critice în rândul copiilor și, mai ales, a abilității lor de a ști să învețe.

Cum să fii tu însuți la școală? (Mihaela Enache) își propune să demonstreze legătura dintre stima de sine și spațiul sigur din clasă/școală și să înțeleagă cum își pune aceasta amprenta asupra învățării și comportamentului profesorului și copiilor. Acest atelier este deschis atât cadrelor, cât și părinților.

Orientări pe harta analfabetismului funcțional (Alexandrina Roca) prezintă strategii de reducere a analfabetismului printr-o abordare creativă a problematicii cu scopul de a dobândi competențe și aptitudini funcționale atât în mediul școlar, cât și în afara acestuia.

Cu ce metode vor merge profesorii la clasă în urma acestor ateliere?

Vorbim pe de o parte de jocuri și metode interactive pe care cadrele didactice le pot duce la clasă în lucrul cu copiii cât și cu părinții. Pe de altă parte, designul fiecărui atelier pleacă și de la o parte teoretică ce ajută la încadrarea felului în care ne uităm la procesul de învățare, propunându-le astfel participanților o abordare care să țină cont de nevoile de învățare ale copiilor, dar și de specificul psihologiei vârstelor.

Pentru că suntem atenți la ce se întâmplă după conferințe, le propunem oamenilor un program de mentorat, dacă îl putem numi așa, prin care să țină legătura cu trainerii, îi putem ajuta să aplice un instrument de evaluare a felului în care copiii percep învățarea în sala de clasă, colectând rezultatele și venind cu sprijin acolo unde ni se cere acest lucru”, explică organizatorii.

La aceste ateliere, părinții vor afla informații despre modul în care ”pot dezvolta relații sănătoase cu proprii copii” și despre ”modul asertiv în care pot comunica cu aceștia”:

 ”Totodată, prin securizarea mediului de interacțiune cu copilul, încurajarea comportamentelor pozitive, stabilirea unor limite care să nu dea la o parte zona de blândețe, credem noi că pot duce la dezvoltarea unei stime de sine optime, care să-i dea încredere și reziliență copilului pentru a se putea dezvolta armonios.”

”Peste jumătate dintre participanți sunt părinți, o parte lucrând în sistemul formal de educație. Dacă ideea de început a fost să mergem strict către cadrele didactice, pe parcurs, primind feedback și cereri de la oameni care au auzit de evenimentele noastre, am ajuns la concluzia că implicându-i și pe părinții care nu sunt neapărat cadre didactice putem crea punți între cei care oferă sprijin acasă și cei care sunt aproape de copii la școală”, mai spun reprezentanții Fundației.

”Explorator în educație” este o inițiativă dedicată comunității didactice și vine ca răspuns al unei nevoi reale de formare continuă a cadrelor didactice din România. Prima ediție a avut loc, anul acesta, la Brașov, și a adunat peste 100 de participanți din toată țara.

”Conferințele Explorator în educație pleacă de la premisa că pentru a avea o educație de calitate avem nevoie printre altele de oameni motivați și bine pregătiți pentru a face față nevoilor de învățare și dezvoltare ale copiilor”, explică inițiativa reprezentanții Fundației Seeding Knowledge.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.