Care ar fi prioritățile în educație. Camelia Gavrilă, prima declarație după ce a fost propusă la conducerea MEN

0
Foto: facebook.com

Camelia Gavrilă, propunerea premierului pentru portofoliul Ministerului Educației, a vorbit miercuri, într-o declarație acordată Mediafax, despre prioritățile din sistem, spunând că, în perioada următoare, trebuie asigurată ”funcționalitatea” și ”predictibilitatea” acestuia pentru că ”au fost nenumărate schimbări intempestive și necalculate și fără a discuta cu toți partenerii sociali”.

Deputatul PSD, Camelia Gavrilă, susține că, într-un context politic „complex”, importantă este acum asigurarea funcționalității sistemului. ”În condiţiile în care ne aflăm la un final de mandat şi într-un context politic destul de complex, cred că o abordare raţională este aceea de a asigura o anumită funcţionalitate şi calitate a sistemului, de a asigura predictibilitatea sistemului educaţional pentru că au fost nenumărate schimbări intempestive şi necalculate şi fără a discuta şi cu toţi partenerii sociali, fie că vorbim de profesori, de sindicate sau de elevi sau de studenţi”, a declarat Camelia Gavrilă, pentru MEDIAFAX, adăugând că, în ceea ce privește numirea sa ca ministru al Educației, ”vorbim de o ipoteză şi de o propunere, deci discutăm totul la modul ipotetic”.

Deputatul PSD a arătat că o altă prioritate ar fi demararea procedurilor pentru organizarea licitațiilor pentru manualele de clasa a VIII-a.

”Pe de altă parte, însă trebuie să privim şi spre viitor şi aş sublinia câteva urgenţe care trebuie să se afle pe o foaie de parcurs pe orizont mediu: o arhitectură curriculară care să se orienteze şi spre învăţământul liceal, demararea urgentă a procedurilor pentru licitaţiile, deci analiza, selecţia manualelor şi licitaţia manualelor pentru clasa a VIII-a, să sperăm că cele de clasa a VII-a vor ajunge cât mai repede şi vor veni şi trebuie să pregătim momentul pentru clasa a VIII-a.

Pe de altă parte, cred că va trebui să ne referim puţin la evaluare, desigur, corelat şi cu o legislaţie a învăţământului care va veni puţin mai târziu, cum facem ca aceste noduri – zonele de trecere de la un nivel la celălalt – să fie bine gândite, să asigure o selecţie riguroasă a elevilor, dar să fie în timp şi pasarelele acelea de trecere. Dacă să spunem un copil optează pentru profesională, dar îşi doreşte mai târziu să meargă spre liceu şi îşi găsește o anumită activitate şi posibilitatea de a studia mai mult să poată să facă acest lucru sau invers”, a precizat Camelia Gavrilă.

Totodată, deputatul crede că unele proiecte, deja începute, trebuie generalizate, astfel încât să se uniformizeze calitatea educației în toate școlile.

”Vorbim de profesori, vorbim de ziduri, de infrastructură, de digitalizare, multe lucruri care trebuie făcute, ele fiind o normalitate, în mare parte sunt începute, sunt proiecte începute, dar trebuie treptat generalizate pentru ca egalitatea de șanse și uniformitatea calității educaționale să se regăsească în toate școlile”, a conchis Camelia Gavrilă.

Citește și: Camelia Gavrilă, propusă ministru la Educație. Interimatul lui Daniel Breaz expiră pe 18 septembrie

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here