Ce ar schimba liceenii într-un sistem de educație ”puțin cam dezordonat” și ”destul de prost organizat”

0

Începutul de an școlar a venit cu emoții contradictorii printre elevii întorși la cursuri. Dacă cei din clasele mai mici au fost bucuroși și entuziasmați, liceenii au criticat absența practicii în școli – principalul ”handicap” al sistemului, au spus ei, dar și faptul că sunt obligați să învețe ”la toate materiile”, fiind împiedicați să se axeze pe ceea ce își doresc să studieze.

Părerile elevilor, culese de jurnaliștii Mediafax în prima zi de școală, la Colegiul Național ”Ion Creangă” din Capitală:

Lucian Grasu, elev în clasa a XII-a, consideră că sistemul educațional actual are nevoie de câteva modificări esențiale. ”Ar trebui să învățăm ce vrem noi mai mult, să ne specializăm încă din liceu”, spune liceanul.

Sebastian Diaconu, elev în clasa a X-a, susține că sistemul educațional românesc este ”destul de prost organizat”: ”Mai toți profesorii te pun să înveți la toate materiile și te împiedică să te axezi pe ce îți dorești să faci.” Sebastian spune că prima modificare pe care ar aduce-o sistemului românesc, în ipoteza în care ar ajunge să fie ministrul Educației, ar fi implementarea modelului educațional finlandez și în țara noastră: ”Consider că e foarte bun. Fiecare elev să studieze și să se axeze pe materiile pe care și le dorește”.

Alexandrina Pop, elevă în clasa a X-a, consideră că sistemul românesc de învățământ are atât părți bune, cât și părți rele, însă în mod cert se resimte nevoia unei reforme: ”Ar trebui schimbate anumite lucruri. Ar trebui schimbat modul de predare, astfel încât să fie mai atractiv.”

Livia, elevă în clasa a X-a, crede și ea că sistemul educațional ar trebui să fie mai aplicat. ”Ar trebui să fie unul mai practic, mai axat pe aplicații practice, pentru că teoria o uităm de la un an la altul și, în afară de asta, după ce ieșim de pe băncile liceului și ale facultății, ne trezim că nu știm ce să facem mai departe… Nu știm cum e afară, nu știm cum e în țară, practic, asta ar trebui, să se aplice într-un fel sau altul și un schimb de experiență între școli din afară și din România”, spune Livia.

Cristian are aceeași nemulțumire: absența practicii de la clasă și, în plus, crede că sistemul educațional românesc în momentul de față este ”puțin cam dezordonat”.

Sursa: Mediafax

Citește și: Principalele provocări în noul an școlar: Curricula și numărul mare de ore pentru elevi, spune Daniel Breaz

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here