O alee colorată, creată din dopuri de plastic de elevii școlii din Biled: ”Matematica asta e mai faină!” FOTO

0
Foto: facebook.com/ Andrada Sorca

Ce se poate face cu dopurile de plastic? Elevii școlii din satul Biled, județul Timiș, au demonstrat că se pot face lucruri frumoase, cu puțină imaginație și creativitate. La atelierul de reciclare, desfășurat în cadrul ”Atelierelor vară”, copiii au creat, alături de profesori și voluntari, o alee ”jucăușă”. Andrada Mazilu (Sorca), învățătoare în Timișoara, povestește cum elevii au adus culoare în școala lor și au exersat, în același timp, la… Matematică.

Andrada Mazilu, învățătoare la Liceul Teoretic ”Nikolaus Lenau” din Timișoara, a fost alături de copiii din Biled la școala de vară, organizată, anul acesta, de Inedu (Inițiativa în Educație). Aici, timp de patru săptămâni, în zilele de de sâmbătă, copiii au învățat, au citit în cadrul unui ”club de carte”, au făcut jocuri de cunoaștere și au urmat cursuri de prim ajutor.

Unul dintre atelierele desfășurate de elevi și de voluntari a fost cel de reciclare, iar învățătoarea relatează cum au reușit cei mici să dea utilitate unor dopuri de plastic.

”Practic, alături de voluntari, copiii au adus culoare în școala lor și au creat o alee jucăușă. Am salvat capacele care ar fi ajuns la gunoi, am îmbunătățit aspectul curții, am lucrat în echipă și am învățat împreună”, scrie Andrada Mazilu, pe pagina sa de Facebook.

Crearea unei alei colorate a implicat și dezvoltarea altor abilități, spune învățătoarea, de la numărat și socotit până la o adevărată lecție de dezvoltare personală.

”Și pentru că nu a fost doar despre alee, ca obiectiv final, ne-am dezvoltat și alte abilități.
Copiii au fost împărțiți în echipe, fiecare echipă a sortat capacele pe o anumită culoare, am așezat capacele pe categorii diferite în funcție de dimensiune, am căutat capace identice și am numărat totalul, am împărțit aleea la numărul de echipe și am socotit dacă ne ajung dopurile.

-Doamna, matematica asta e mai faină! ne-a spus Darius.
-De ce crezi asta? l-am întrebat.
-Pentru că e adevărată, mi-a răspuns.
-Da, așa este. Dar matematică nu e acolo (n.r la școală) ca să vă încurce, ci să vă ajute în viață să rezolvați probleme cu ea.

Fiecare echipă a avut libertatea de a-și crea porțiunea, a decis care este modelul și cum vor aplica dopurile. Exercițiul în sine a presupus dexteritate și atenție. Au fost și situații în care comunicarea ne-a ajutat să rezolvăm conflictele și discuțiile apărute între elevi. Am admirat la final munca celorlalte echipe și am vorbit despre colaborare”, scrie Andrada Mazilu.

Aleea colorată de la școala din Biled, în imagini:

Foto: facebook.com/ Andrada Sorca

Povestea școlii de vară de la Biled, într-un interviu cu Izabela Smarandache, coordonatorul atelierelor de vară:

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.