Consiliul Național al Elevilor se opune ”cu vehemență” propunerii ca absolvenții care nu obțin media 5 să urmeze obligatoriu școala profesională

0
Foto: Ziare.com

Consiliul Național al Elevilor anunță că se opune ”cu vehemență” propunerii Ministerului Educației ca absolvenții de clasa a VIII-a care susțin Evaluarea Națională și nu obțin media 5 să fie obligați să urmeze școala profesională, relatează Mediafax. ”Contestăm decizia adoptată de către Comisia de Dialog Social și considerăm cu atât mai alarmant faptul că măsura votată în cursul zilei de astăzi nu a fost însoțită de un plan concret de inițiative compensatorii, stabilit prin consultarea tuturor pilonilor implicați în educație”, spun elevii.

Elevii clasei a VIII-a care vor susține în 2020 Evaluarea Națională și au media de admitere sub 5 vor urma cursurile învățământului profesional. Aceasta este propunerea Ministerului Educației, care a fost avizată favorabil, miercuri, de partenerii sociali ai instituției, în cadrul Comisiei de Dialog Social, la care au participat și reprezentanți ai Consiliului Național al Elevilor.

”Consiliul Național al Elevilor se opune cu vehemență unei măsuri care ar scădea drastic echitatea și calitatea din sistemul de învățământ, conducând spre tratarea școlilor profesionale drept o opțiune dedicată elevilor care, din cauza unei predări ineficiente sau a lipsei de sprijin, nu promovează Evaluarea Națională la finalul ciclului gimnazial”, se arată în poziția Consiliului, transmisă presei.

Elevii consideră că îngrădirea oportunității absolvenților clasei a VII-a de a alege ce-și doresc pe viitor din punct de vedere al studiilor nu este o soluție viabilă, chiar dacă șansele celor care nu au promovat Evaluarea Națională să obțină reușită la Bacalaureat sunt reduse.

”Prin adoptarea acestei măsuri, unii elevii ar fi constrânși să se orienteze spre o școală profesională, chiar dacă acestora le lipsesc competențele necesare activării în aria de specialitate atribuită. Este posibil ca înclinațiile acestora să poată fi valorificate corespunzător prin înscrierea la licee ce prezintă în oferta școlară specializări care nu pot fi urmate în învățământul profesional. Pe termen lung, efectele negative se manifestă atât asupra indivizilor, printr-o stare de nemulțumire față de locul de muncă, cât și asupra societății, caracterizată de o productivitate scăzută”, mai spune Consiliul Național al Elevilor.

Aceștia mai atrag atenția că se pornește de la falsa premisă conform căreia școlile profesionale sunt destinate elevilor considerați slabi la învățătură, când, în realitate, acestea ar trebui să reprezinte medii de formare pentru cei cu adevărat interesați de practicarea unei meserii.

”Etichetarea elevilor care aleg să-și continue studiile într-o școală profesională drept incapabili să urmeze cursurile unui liceu este nocivă, iar măsura vine în defavoarea eforturilor depuse în ultimii ani cu scopul de a crește relevanța meseriilor și a învățământului profesional. Dacă măsura va fi adoptată, în ciuda argumentelor aduse de către reprezentanții elevilor, care militează pentru o creștere organică a interesului manifestat de beneficiarii primari ai educației față de deprinderea unei meserii, solicităm ca aceasta să fie însoțită de o serie de măsuri compensatorii”, se mai arată în sursa citată.

În acest sens, elevii spun că trebuie luat în calcul gradul scăzut de finanțare a instituțiilor integrate în sectorul învățământului profesional și tehnic, care nu deține echipamente, utilaje și alte dotări moderne care să faciliteze punerea în practică a informațiilor livrate la clasă.

”Contestăm decizia adoptată de către Comisia de Dialog Social și considerăm cu atât mai alarmant faptul că măsura votată în cursul zilei de astăzi nu a fost însoțită de un plan concret de inițiative compensatorii, stabilit prin consultarea tuturor pilonilor implicați în educație”, mai spun elevii.

Citește și: Propunere MEN: Elevii care susțin Evaluarea Națională și obțin sub 5 vor merge la școala profesională. Comisia de Dialog Social a avizat favorabil

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here