Elev notat la Matematică cu 9,5, după ce inițial a primit 5,7: ”Ne-a fost și nouă greu să înțelegem ceva din notele justificative ale profesorilor”

0

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a anunțat, luni, sancțiuni pentru profesorii care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările absolvenților de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională. La Matematică, unul dintre elevi a fost notat inițial cu 5,7 și punctat cu 9,5 după contestații, potrivit Digi 24. Purtătorul de cuvânt al ISMB, Marina Manea, a explicat că este greu de înțeles cum s-a făcut prima corectură în cazul lucrării elevului, în timp ce profesorul Radu Gologan a arătat că nu trebuie făcut un caz la nivel național ”pentru câteva lucrări corectate greșit”.

Potrivit ISMB, 14 lucrări ale elevilor care au susținut Evaluarea Națională au fost subevaluate, 13 fiind la Limba și literatura română și una la Matematică. În cazul elevului notat inițial cu 5,7 la Matematică și punctat cu 9,5 după contestație, Marina Manea, inspector școlar și profesor de limba română, a explicat la Digi 24 că celor doi profesori li s-au cerut note justificative.

”După cum menționa și doamna inspector general școlar în conferința de ieri, li s-au cerut celor doi profesori examinatori note justificative. Ne-a fost și nouă însă greu să înțelegem ceva din acele note justificative ca să explice tipul de corectură pe care l-au realizat cei doi profesori”, a spus Marina Manea.

Aceasta a precizat că profesorii din cele 14 cazuri cu note considerabil mai mici au primit o notificare scrisă cu suspendarea dreptului de a mai corecta trei ani la examenele naționale.

”Eu cred că pe viitor ar trebui discutată cu mare atenție această modalitate de evaluare, mai ales când vine vorba despre disciplina Limba și literatura română pentru că, din păcate, aici întâlnim cele mai multe dintre aceste diferențe de notare. Dacă la Matematică, să spunem, acela a fost un caz excepțional care putea să fie și o greșeală de consemnare, la Limba și literatura română vorbim din ce în ce mai des despre aceste diferențe”, a precizat purtătorul de cuvânt al ISMB.

Marina Manea a admis că, la proba de Română, diferențele apar în cazul subiectului de creativitate și a arătat că, din punctul său de vedere, nu ar trebui să se ajungă la o diferență atât de mare de punctaj: ”Poate că ar fi nevoie ca noi, cel puțin profesorii de limba și literatura română, să ne întâlnim mai des, să primim o consiliere din partea unor evaluatori specializați. În străinătate există profesori care doar asta fac, evaluează pe parcursul întregii vieți. Din păcate, aici noi facem și predare și evaluare, nu suntem specialiști pe partea de evaluare.”

Profesorul Radu Gologan spune că nu este corect ”să blamezi un profesor care a greșit la o lucrare, la o diferență mai mare de un punct”, atâta timp ”cât se află într-o situație de stres, multe lucrări corectate” și crede că soluția este evaluarea cu calculatorul, cel puțin la Matematică.

”În primul rând, ca matematician, aș privi situația statistic. La zeci de mii de candidați, au fost câteva lucrări corectate greșit, la diferențe destul de mari. Evident că sunt destine, dar și viața noastră are o componentă statistică.  Nu vreau să insist pe lucrul acesta. Dar a face un caz la nivel național pentru câteva lucrări corectate greșit – probabil în cele mai dese situații la Limba română a fost subiectivism, la Matematică, greșeală sau neatenție de corectare – (…) dar ca să blamezi un profesor care a greșit la o lucrare, la o diferență mai mare de un punct, nu mi se pare corect atâta timp cât se află într-o situație de stres, multe lucrări corectate…

A interzice să corecteze trei ani este un blam. Ar trebui să vedem cum facem să transformăm examenul să devină din ce în ce mai obiectiv. (…) Dacă vom folosi oameni, în permanență vom avea o astfel de problemă. Indiferent cât de pregătit este profesorul de matematică este dispus ca la 100, la 150 de lucrări să greșească din neatenție sau din alte varii motive. Nu există o grilă care să poată să rezolve treaba asta. Singurul lucru este calculatorul care poate face această alegere. La Matematică există posibilitatea de a evalua cu calculatorul cunoștințele și competențele copilului, la Fizică…”, a declarat prof. Radu Gologan la Digi 24.

Citește și Sancțiuni pentru profesorii care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările la Evaluarea Națională – decizie ISMB

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.