De ce pleacă un elev de 10 la BAC din țară. Clara povestește că a memorat comentarii la Limba română pentru nota maximă

0

Clara-Maria Dima, absolventă a Liceului Teoretic Internațional de Informatică București, a obținut media 10 la Bacalaureat. Ea a ales să plece din țară pentru cursurile universitare, întrucât domeniul pe care vrea să-l urmeze este subdezvoltat în România, relatează Mediafax. Clara a povestit cum s-a pregătit pentru BAC, cum a memorat comentarii la Limba română pentru subiectul III, dar și ce ar trebui schimbat, în opinia ei, în sistemul de educație din România.

Clara-Maria Dima, absolventă a Liceului Teoretic Internațional de Informatică București, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, că după ce a fost acceptată să urmeze cursurile Universității Oxford din Marea Britanie, șansele să revină în țară sunt unele destul de mici, singurul său liant, în acest sens, fiind familia și prietenii rămași acasă.

”Singurul motiv pentru care m-aș întoarce ar fi familia și prietenii care mai rămân, dar în vizită voi veni oricum destul de des. Nici în UK nu sunt hotărâtă să rămân, o să încerc să învăț cât de bine pot în facultate, după, decid exact în ce domeniu din fizică îmi doresc să lucrez și ce vreau să fac, nu am un plan fix momentan, dar sunt șanse destul de mici să mă întorc și să rămân în țară”, spune tânăra.

Absolventa a menționat faptul că principala sa motivație în sensul obținerii unor note cât mai mari la probele de Bacalaureat a fost dată de condițiile impuse în contextul admiterii sale la facultate. ”După ce am început să învăț și am luat note mari la simulări, mi-am dat seama că pot să obțin notă maximă. Știam că se oferă premii în bani pentru cei care obțin trei de 10 și voiam să strâng pentru primele luni de facultate”, a declarat tânăra.

Tânăra de 10 a spus că, la baza deciziei de a pleca în străinătate în vederea urmării cursurilor universitare, se află motivul subdezvoltării părții de cercetare pe fizică în România.

Dacă aș putea să fac ce îmi place aici, nu aș respinge posibilitatea de a mă întoarce, dar nu știu dacă se poate ajunge acolo prea curând. La o universitate mai mare precum Oxford, există deja comunități mai mari care se ocupă cu ce îmi doresc eu să fac, mai mulți oameni care să te îndrume sau cu care poți colabora, mai multe resurse. Nu zic că nu sunt oameni excelenți și aici, dar mi se pare că interesul acordat e diferit pentru domeniul acesta și că resursele sunt altele”, a adăugat Clara.

Absolventa a declarat că a început pregătirea pentru BAC în luna ianuarie, după ce a fost acceptată la University of Oxford. ”Facultățile la care am aplicat în Marea Britanie acceptă studenți noi pe baza unor oferte condiționate, iar pentru Oxford aveam nevoie de media la bac 9 și 9.5 la o materie relevantă pentru cursul pe care o să îl urmez, voi studia fizică și filosofie, deci aș fi avut nevoie de 9.5 la fizică” , spune Clara.

Tânăra a declarat că proba de fizică din cadrul admiterii pe care a susținut-o la Oxford a avut un grad de dificultate net superior examenului de Bacalaureat, motiv pentru care reușita sa la această probă în contextul examenului maturității a venit tocmai prin prisma acestei pregătiri.

”Am avut proba la matematică echivalată cu notă maximă pentru participare la olimpiade, există o listă de concursuri internaționale care pot echivala fiecare probă de Bac, iar la fizică a trebuit să învăț și pentru examenul de admitere, care a fost mai dificil decât Bacalaureatul și necesită mult mai multe cunoștințe, deci mare parte din pregătirea propriu-zisă a constat în pregătire pentru proba la Limba și literatură română”, precizează absolventa.

Clara a menționat faptul că decizia sa de a merge să studieze în UK a fost influențată și de o serie de factori externi, precum frumusețea și diversitatea mediului dezvoltat acolo. ”Orașele arată minunat, profesorii de la interviuri și restul elevilor par oameni foarte faini”, completează tânăra.

Ce schimbări ar trebuie făcute în sistemul de educație românesc

Absolventa de 10 a precizat că schimbările pe care le-ar aduce sistemului educațional românesc, în sensul upgradării și alinierii sale la standardele internaționale vizează o serie de lucruri mici, care, însă, puse în contextul unui tot unitar, ar putea face diferența.

”Acum că tot am dat Bacul, cred că putem începe și de aici cu schimbările. În primul rând, cred că ar fi bine să poți da Bacul din nou, nu doar dacă îl pici. Am mai mulți prieteni care au aplicat la facultate în UK care au nevoie de note enorme la Bac, peste 9.5, iar dacă ratează o probă sau au avut ghinion la corectură nu mai au șansă să meargă la facultatea dorită”, spune tânăra.

O altă modificare pe care Clara ar aduce-o sistemului educațional național vizează potențarea libertății oferite elevilor în sensul oferirii posibilității ca aceștia să-și aleagă materiile care îi pasionează și pe care vor să se axeze cu precădere în anii de studiu liceal.

”Sunt foarte multe lucruri mici care se pot schimba, ar fi frumos să existe în școli programe care să te ajute să vezi la ce te pricepi, știu că există niște teste care se plătesc. Sau ore stabilite în orar în care să vorbești cu cineva despre asta, să se facă diverse cursuri pe lucruri utile, nutriție, ce ai de făcut și de plătit când trăiești singur, ce sunt alea asigurări, ce sunt alea taxe ce tipuri de taxe sunt”, spune absolventa.

Comentarii memorate pentru subiectul 3, la Limba română

Clara a precizat faptul că a alocat 90% din timpul pregătirii pentru proba de Limba și Literatura Română. ”Am petrecut memorând comentarii pentru subiectul 3. Mi-am făcut un caiet de comentarii, le-am transcris și pe laptop, m-am înregistrat citindu-le și le mai ascultăm când mergeam pe stradă. Le-am rescris de foarte multe ori până le-am învățat cuvânt cu cuvânt”, menționează absolventa.

”Admisa de 10” a declarat că tot acest proces a fost unul lung și obositor și că în spatele performanței sale se află multă muncă și pregătire suplimentară. ”Eu am decis cu câteva luni înainte de Bacalaureat că scopul meu pentru acest examen este să iau 10. Știam de la unii prieteni care au luat 10 la română că trebuie să scrii foarte mult pentru notă maximă. Având comentariile memorate, am putut să aloc mai mult timp celorlalte subiecte. M-am pregătit și pentru subiectele I și II, dar mult mai puțin, cred că am făcut vreo 10-15 variante în total”, precizează tânăra.

Clara a menționat faptul că nu a fost constantă pe parcursul pregătirii sale pentru Bacalaureat de la început, având perioade în care învăța zilnic, aproape toată ziua și perioade în care lua pauze și nu învăța deloc. ”Nu eram mereu la fel de motivată, dar încercăm să nu las foarte mult timp să treacă fără să fac nimic. Dacă nu aveam chef să învăț un comentariu într-o săptămână, făceam măcar un eseu argumentativ. După un timp m-am obișnuit, iar în ultimele 2-3 săptămâni învățăm mai mult din inerție decât din motivație, tot ce făceam era să repet comentariile”, a adăugat absolventa.

Ea a spus că la auzul veștii că a obținut media 10 la Bacalaureat, reacția ei nu a fost cea anticipată. ”Nu cred că am conștientizat complet. Am fost mulțumită, dar nu am fost atât de fericită cum îmi imaginam atunci când încercam să mă motivez să învăț comentariile. Când am terminat ultima proba de Bac am plecat la mare, în Vama Veche, și am ajuns în București noaptea, fix înainte de rezultate”, precizează Clara.

Care sunt planurile de viitor ale unui ”admis de 10”? ”Mi-ar plăcea să lucrez în cercetare.” Clara a declarat că a ales să studieze la Oxford fizica și filosofia, visul său fiind ca după finalizarea studiilor universitare să ajungă să lucreze în cercetare. ”Am ales să fac și filosofie mai mult de plăcere, mi se pare un domeniu care te învață să fii receptiv la păreri și perspective noi”, a conchis absolventa.

Sursa: Mediafax

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here