Anul școlar 2018-2019, în cifre: Numărul elevilor și studenților a scăzut. Aproape 234.000 de profesori și 15 elevi/studenți la un cadru didactic

0

Populaţia şcolară din sistemul naţional de educaţie a fost, în anul şcolar/ universitar 2018 – 2019, de 3,547 milioane de elevi şi studenţi, în scădere cu 31.300, comparativ cu anul precedent, arată datele Institutului Naţional de Statistic (INS), publicate marţi, scrie Agerpres.

Potrivit statisticii, în anul şcolar/universitar 2018 – 2019, aproape jumătate din populaţia şcolară s-a regăsit în învăţământul primar şi gimnazial (46,6%), în timp ce aproximativ o treime în învăţământul liceal şi cel antepreşcolar şi preşcolar (17,8% şi, respectiv 15,4%).

  • Comparativ cu anul şcolar/universitar anterior, învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, învăţământul postliceal şi învăţământul profesional sunt nivelurile care au înregistrat creşteri ale populaţiei şcolare (+5.400 de copii, +500 elevi, respectiv +200 elevi).
  • În învăţământul profesional au fost înscrişi 90.500 de elevi, acesta rămânând în continuare nivelul educaţional cel mai puţin reprezentat în totalul populaţiei şcolare (2,5%), urmat de învăţământul postliceal şi de maiştri, cu 92.400 elevi (2,6% din totalul populaţiei şcolare).
  • Pe niveluri educaţionale, cele mai reduse ponderi ale elevilor/studenţilor înscrişi în unităţile din învăţământul public s-au regăsit în învăţământul superior (87,7%), respectiv postliceal (53,9%).
  • Gradul de cuprindere în învăţământ al elevilor din grupa de vârsta 6-10 ani a înregistrat cel mai ridicat nivel (89,1%), comparativ cu cel al celorlalte grupe de vârstă.
  • Pe segmentul universitar 2018-2019, au fost înscrişi în învăţământul superior 533.700 de studenţi. Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învăţământul superior au fost cele de afaceri, administraţie şi drept (24% din totalul studenţilor), respectiv de inginerie, prelucrare şi construcţii (20,9% din totalul studenţilor).

Personalul didactic în anul școlar/universitar 2018-2019

  • În ceea ce privește personalul didactic, datele INS relevă faptul că, în anul şcolar/universitar 2018-2019, acesta a însumat 234.600 de persoane. Astfel, raportul mediu dintre populaţia şcolară şi numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi/studenţi la un cadru didactic.
  • Ponderea personalului didactic de sex feminin este majoritară atât la nivelul întregului sistem educaţional (78%), cât şi pe nivelurile de educaţie: antepreşcolar şi preşcolar (99,7%), primar şi gimnazial (80,5%), postliceal şi de maiştri (77,6%), liceal (71,7%) şi profesional (67,8%).

Absolvenții anului școlar/universitar 2017-2018

  • Numărul absolvenţilor din anul şcolar/universitar 2017-2018 a fost de 501.800 de elevi şi studenţi. 172.600 de elevi au absolvit învăţământul gimnazial, iar la nivel liceal, au absolvit 148.700 de elevi, în scădere cu 3,2% comparativ cu anul şcolar anterior.
  • Pe segmentul absolvenţilor din învăţământul liceal, statistica evidenţiază că aproximativ jumătate dintre aceşti au frecventat cursurile filierei teoretice (51,9% din total), 39,8% pe cele din filiera tehnologică, iar 8,3% din totalul absolvenţilor au urmat cursurile liceelor din filiera vocaţională.
  • La examenul de bacalaureat s-au prezentat 136.900 de absolvenţi, din care 121.000 proveniţi din promoţia 2018, adică 88,4%. Au fost declarate reuşite 95.700 de persoane (69,9%). Din totalul absolvenţilor proveniţi din promoţia anului trecut, 91.000 de persoane (75,2%) au fost admise.
  • Învăţământul profesional a fost absolvit de 23.300 de elevi, în timp ce învăţământul postliceal şi de maiştri a fost absolvit de 31.000 de elevi.
  • În învăţământul superior, numărul absolvenţilor cu diplomă a fost de 126.300. Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului superior au provenit cu preponderenţă din facultăţile cu profil afaceri, administraţie şi drept (26,7%), inginerie, prelucrare şi construcţii (17,1%), respectiv sănătate şi asistenţă socială (13,4%).

Citește integral Comunicatul INS privind sistemul educațional

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here