Andronescu: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a n-au produs și efectele pe care ar fi trebuit să le producă

0
Foto: sibiu100.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, vineri, la Sibiu, la o întâlnire cu directorii de școli din județ, unde s-a dezbătut viziunea ”Educația ne unește”, că evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a ”n-au produs și efectele pe care ar fi trebuit să le producă”, acestea nefiind urmate de o pregătire remedială astfel încât ”decalajele să nu se adune”. Ministrul a vorbit despre modul irelevant și greoi în care sunt concepute aceste evaluări și a sugerat, printre altele, renunțarea la codurile folosite în corectarea lucrărilor, scrie sibiu100.ro.

Potrivit sursei citate, Ecaterina Andronescu a adus în discuție modul în care sunt concepute evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, iar ca soluție pentru remedierea acestor probleme a sugerat renunțarea la codurile folosite până acum în evaluări și folosirea acestor evaluări ca un instrument.

”Din păcate, modul în care au fost gândite și am să dau dau exemplul clasei a II-a – sunt trei lucrări, la fiecare lucrare câte două subiecte, fiecare subiect câte patru coduri. Ce profesor de ciclu primar sau ce învățător trebuie să fii ca să ții minte, pentru fiecare elev, câte coduri are fiecare lucrare și la care dintre coduri nu a reușit să ia la limită? Practic, aceste evaluări n-au produs și efectele pe care ar fi trebuit să le producă. Adică, să fie urmate de o pregătire remedială în așa fel încât decalajele să nu se adune și ele se simt începând chiar cu clasa a II-a, ele se acumulează până la clasa a VIII-a, devin atât de mari între elevii care țin pasul cu programa și cei care nu țin pasul cu programa încât, după clasa a VIII-a, devin irecuperabile.

Drept consecință, cei care, după clasa a VIII-a, nu au luat 5 și merg în învățământul liceal, sunt candidați siguri la clasa a XII-a la un examen de bacalaureat nepromovat. Știți foarte bine că din 2011 s-au adunat peste 700.000 de tineri care nu au promovat examenul de bacalaureat”, a spus Ecaterina Andronescu.

Ecaterina Andronescu a vorbit și despre noua lege a Educației, iar directorii prezenți la întâlnire au cerut, conform sursei citate, o lege a educației stabilă și să se țină cont de ideile bune pe care le-au avut foștii miniștri ai educației, precum și de cele ale inspectorilor școlari și directorilor de școli. Totodată, aceștia au cerut lămuriri legate de înlocuirea diriginților cu consilierii școlari ori despre scoaterea matematicii de la Bacalaureat și s-a solicitat ca orele de sport să fie făcute de profesorii de sport specialiști și la clasele primare, acolo unde sunt cazuri în care sportul este predat de învățători.

Andronescu a răspuns, punctual, la întrebări și a dat asigurări că multe dintre cele speculate nu sunt reale, scriu jurnaliștii de la sibiu100.ro: diriginții vor rămâne, matematica nu se scoate de la bacalaureat, dar se vor gândi strategii diferite pentru elevii de la tehnologic care nu promovează bacalaureatul, iar în ceea ce privește sportul a vorbit despre competițiile și sportul de echipă care ar trebui să existe mai mult în școli.

Citește și:

Aici puteți citi documentul: ”Educația ne unește – Viziune asupra viitorului educației în România” 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.