Ministrul Educației: ”Trebuie să dimensionăm rațional și echilibrat numărul de elevi la clasă pentru a nu reduce performanța școlară”

0

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a revenit, miercuri, cu precizări pe tema numărului maxim de elevi într-o clasă, spunând că există o lege în Parlament, trimisă la reexaminare, în care se vorbește de o medie de 25 de elevi în clasă, ceea ce i se pare ”un lucru foarte potrivit”. ”Nu poți să fii chiar așa exact, adică dacă ai 26, faci o altă clasă, dar să nu ajungem să avem în clasă 35-36 de elevi, așa cum se întâmplă acum”, a spus ministrul.

”Polarizarea școlilor a generat, pe de o parte, depopularea unor școli și supraaglomerarea școlilor considerate în segmentul de școli cu performanță. Evident că această supraaglomerare este legată de solicitările pe care părinții le fac față de școlile cu performanță și sunt absolut de înțeles solicitările părinților. Ceea ce încercăm noi să facem este să nu slăbim performanța școlilor bune prin creșterea numărului de elevi în clasă. Eu sunt profesor și știu ce înseamnă să lucrezi cu 25 de studenți sau cu 35 de studenți. Nu este același lucru. Cu atât mai mult la elevi care au mai mare nevoie de dedicarea timpului către fiecare dintre ei de către profesorul de la clasă.

Avem o lege în Parlament, președintele a trimis-o la reexaminare, dar în acea lege se vorbește de ”în medie 25 de elevi în clasă”, ceea ce mi se pare că este un lucru foarte potrivit. Nu poți să fii chiar așa exact, adică dacă ai 26, faci o altă clasă, dar să nu ajungem să avem în clasă 35-36 de elevi, așa cum se întâmplă acum”, a declarat Ecaterina Andronescu la Guvern.

Ministrul a explicat că nu se va face o reorganizarea a claselor existente, numărul maxim de elevi urmând să fie aplicat pentru cei care vor intra în clasa pregătitoare, în clasa a IX-a și în școlile profesionale.

Aș vrea să fac precizarea că aceste clase care au început în anii precedenți nu putem acum să producem dezorganizare în sistem și să le reașezăm. Vorbesc de cei care intră acum în clasele pregătitoare, în clasa a IX-a sau la școlile profesionale. Să dimensionăm rațional și echilibrat numărul de elevi la clasă pentru a nu reduce performanța școlară, pentru că, din păcate, acolo ajungem.

Nu se pune problema de spații. Poate în București vă dau dreptate. De ce? Pentru că din sistem, față de acum 15 ani, lipsesc un milion și jumătate de elevi. În acest moment, într-o majoritate covârșitoare, școlile lucrează într-un singur schimb și eu cred că, gestionând mai bine și spațiile de învățământ, reușim să îndeplinim și acest criteriu care ține de calitatea predării și de calitatea învățării.

De aceea, nu ministrul alege numărul de elevi în fiecare clasă, dar avem directori care trebuie să managerieze problemele pe care le au în școală, și-au asumat o responsabilitate, nu și-au pus o coroniță cu lauri pe frunte de director, avem inspectori școlari care trebuie să vadă ce se întâmplă în fiecare școală și eu sper ca această recomandare să fie una care ne duce în direcția despre care vorbeam: trebuie să creștem calitatea procesului de învățământ”, a mai spus Andronescu.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.