Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, anunță trei noi legi ale educației – o lege pentru învăţământul preuniversitar, una pentru învăţământul universitar şi alta pentru statutul personalului didactic – și spune că drafturile acestora vor fi lansate cel mai probabil după alegerile europarlamentare, pentru a „nu conturba campania”, relatează Agerpres.
„Eu cred că putem să lansăm drafturile celor trei legi ale învăţământului – pentru că ne gândim să avem o lege pentru învăţământul preuniversitar, una pentru învăţământul universitar şi alta pentru statutul personalului didactic, este foarte important să avem o lege care să confere statut personalului didactic cu drepturi şi obligaţii – după alegeri.
Drafturile le avem, după ce continuăm dezbaterile, şi avem cât de multe idei din dezbaterea publică pe acest document, draftul poate fi completat şi probabil că-l vom lansa după alegerile pentru Parlamentul European, ca să nu conturbăm campania”, a declarat Ecaterina Andronescu, vineri, la Satu Mare, potrivit sursei citate.
Ministrul a arătat că întâlnirile cu profesorii din ţară sunt foarte utile şi consideră că prin noua legislaţie educaţia ar trebui să aibă un rol economic, dar şi să-şi recâştige încrederea.
„Pornim de la rolul pe care îl are educaţia în orice ţară, un rol economic, o ţară nu poate prospera fără educaţie, un rol de echilibru pe care îl are în societate, pentru că dacă părintele pleacă la serviciu şi el este neliniştit în legătură cu propria lui odraslă înseamnă că societatea nu este echilibrată, şi atunci şcoala trebuie să genereze pentru societate această stare de echilibru. (…)
Sunt multe lucruri pe care le putem ameliora, cum ar fi formarea profesorilor, formarea iniţială şi formarea continuă. De aceea avem aceste dezbateri, ca să putem să prindem aceste elemente în legislaţie. Mi-aş dori să existe mai multă încredere în şcoală. Părinţii, profesorii, autoritatea locală să aibă mai multă încredere. O şcoală în care nu există încredere nu poate funcţiona, după părerea mea. Încrederea se câştigă în ani, uneori în foarte mulţi ani şi se poate pierde într-o clipă. Noi vrem să vedem care sunt mecanismele prin care putem să recâştigăm încrederea în toate şcolile din România”, a mai spus Andronescu.
”Actuala lege a devenit atât de stufoasă încât e foarte greu să te descurci în ea„
Anterior, aflată la Oradea, Ecaterina Andronescu a participat la o întâlnire cu profesori universitari, şefi de departamente, decani şi prorectori, precum şi la o discuţie cu toţi directorii şi inspectorii şcolari din judeţ.
„Vă mărturisesc sincer că am venit aici pentru a discuta cu colegii din învăţământ despre ce avem de făcut. Pornind de la faptul că ne-am asumat o obligaţie de a elabora o nouă lege a învăţământului, cu o viziune care să dea direcţia de evoluţie a sistemului de învăţământ. Documentul a fost lansat în urmă cu două săptămâni şi l-am numit cu suflet ‘Educaţia ne uneşte’. Într-o societate care este destul de dezbinată, cred că trebuie să găsim formule de a aduna societatea în jurul unei instituţii în care se află cea mai importantă avere a României, copiii pe care îi şcolim”, a declarat, în conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, citat de Agerpres.
Întrebată dacă se poate crea un consens politic astfel încât viitorii guvernanţi să nu mai modifice legea educaţiei, Ecaterina Andronescu a precizat că îşi doreşte acest lucru.
„Eu îmi doresc să se întâmple lucrul acesta, de aceea după ce voi primi din dezbaterile publice propunerile şi le vom transforma în draftul de lege, voi merge la fiecare grup parlamentar să discutăm acele aspecte astfel încât să avem un consens pe legea educaţiei. Mi se pare foarte important. Actuala lege nu a fost dezbătută public, ea a fost aprobată prin angajarea răspunderii Guvernului şi de aici multitudinea de modificări ce au apărut în lege. A devenit atât de stufoasă încât e foarte greu să te descurci în ea„, a mai afirmat ministrul Ecaterina Andronescu.
Citește și:
- Ministerul Educației: Rolul disciplinei Geografie la BAC nu va fi diminuat. Proba de maturitate nu se rezumă doar la creativitate
- INTERVIU. Radu Szekely, consilier al ministrului Educației: ”Evaluarea trebuie făcută altfel, la clasele I-III să nu mai dăm calificative. Ierarhizarea copiilor la vârsta aceasta este artificială”