Clasa pregătitoare 2019-2020. Situația înscrierilor după cele două etape: cereri admise și respinse

0
Foto: pixabay.com

ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE 2019-2020. 99,95% dintre cererile valide au fost admise în cele două etape ale înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020, informează Ministerul Educației, într-un comunicat de presă, dat vineri publicității. 70 de cereri au fost respinse fie din cauza opţiunilor insuficiente, fie din cauza lipsei de locuri în unităţile de învăţământ vizate, iar alte 278 de cereri, respinse în prima etapă, nu au fost redepuse ulterior.

Ministerul Educaţiei Naționale a centralizat situaţia finală a cererilor de înscriere depuse în cele două etape prevăzute în calendarul aferent înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2019-2020.

Astfel, până joi, 11 aprilie, dată la care fiecare unitate de învăţământ avea obligaţia să afişeze listele finale cu copiii înscrişi, au fost admise 154.755 de cereri de înscriere în învățământul primar (dintr-un total de 154.825 de cereri valide). Dintre acestea, 149.304 cereri (96,43%) au fost admise în prima etapă, iar 5.451 de cereri în a doua etapă (3,52%). 

Potrivit MEN, tipologia cererilor admise în prima etapă (149.304) relevă că 128.059 de cereri au vizat copii cu vârsta de 6 ani, împliniţi până la data de 31 august 2019, inclusiv, iar 21.245 de cereri, copii cu vârsta de 6 ani, împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2019.

În a doua etapă de înscriere (2 – 8 aprilie) au fost admise 5.451 de cereri, repartizate astfel: 5.418 cereri la prima opţiune, 30 de cereri la a doua opțiune şi 3 cereri la a treia opţiune.

După cele două etape de înscriere, 70 de cereri au fost respinse fie din cauza opţiunilor insuficiente, fie din cauza lipsei de locuri în unităţile de învăţământ vizate. Acestora li se adaugă alte 278 de cereri respinse în prima etapă, care nu au fost redepuse ulterior.

Potrivit calendarului de înscriere, în săptămâna 12-19 aprilie, inspectoratele școlare vor centraliza și soluționa cererile părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși în vreo unitate de învățământ, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.