O școală mai veselă, la Hunedoara: Elevii au pictat un perete pe hol și au amenajat o grădină colorată FOTO

0

Elevii Școlii Gimnaziale nr.2 din Hunedoara își amenajează propria grădină cu legume. Într-un colț din curtea școlii, ei au plantat semințe în cauciucuri colorate, le îngrijesc zilnic, iar cei mici așteaptă în fiecare zi să vadă dacă au crescut roșiile sau ceapa, puse de ei. Elevii au dat culoare și în interiorul școlii, unde recent, alături de colegi din alte țări, veniți în vizită în cadrul unui proiect Erasmus, au pictat un perete întreg. ”Școala trebuie să fie colorată și veselă. Copiilor le place culoarea, se simt mai bine, mai vioi și mai optimiști”, spune Emilia Popoviciu, directorul școlii.

De la clasa I până la clasa a VIII-a, toți elevii școlii sunt implicați în amenajarea grădinii colorate. Activitatea a fost inclusă într-un proiect european pe dezvoltare durabilă, dar, povestește directoarea școlii, este și o ocazie de a deschide ”apetitul copiilor de a lucra cu mânuțele pe-afară, la soare, și să învețe ceva”.

După vopsirea cauciucurilor, copiii s-au apucat să lucreze în grădina lor și au plantat mazăre, usturoi, roșii, ceapă…

”Cei din clasa I au semănat și cei din clasa a V-a se ocupă de udat zilnic. Fiecare are o responsabilitate. Cel puțin cei din clasa I sunt acolo în fiecare zi pentru a se uita dacă a mai răsărit ceva, dacă au mai crescut un pic. Ar sta să le măsoare cu centimetrul dacă ar putea”, spune Emilia Popoviciu.

Grădina cu legume este proiectul de anul acesta, însă copiii au creat, acum doi ani, și grădina cu flori.

”Le place copiilor. Cei mici sunt foarte interesați. Până undeva în clasa a VI-a – a VII-a se păstrează interesul. Am făcut și două băncuțe din lăzi de bere… Grădina noastră este într-o continuă amenajare. Vrem să mergem într-o zi în drumeție să adunăm pietre mari și frumoase și să punem de jur împrejur”, declară directorul școlii.

”Școala trebuie să fie colorată și veselă”

Școala este implicată și într-un alt proiect Erasmus+ – ”Art and Design for a Better Planet”, iar săptămâna trecută, elevii au pictat, alături de colegii lor din țările partenere, un perete de pe coridor.

”A ieșit foarte frumos. Elevii au pictat niște siluete de copii, de tineri care fac mișcare, se joacă, sunt împreună. Culorile alese sunt ale țărilor partenere din proiect. Noi mai avem o pictură pe holul școlii, un copac, și eu mai vreau pentru că îmi place culoarea. Școala trebuie să fie colorată și veselă. Copiilor le place culoarea, se simt mai bine, mai vioi și mai optimiști. Și eu mă simt mai optimistă când mă uit la pereții colorați”, explică Emilia Popoviciu.

Foto: Emilia Popoviciu

Grădinile școlilor, în alte țări

Anca Tîrcă, specialist în educație, scria pe blogul personal, în urmă cu câțiva ani, despre grădinile școlilor de-afară și observa că, în foarte multe țări, există programe naționale prin care este încurajată ideea unor grădini proprii.

”În Italia, 200 de școli  fac parte dintr-un program național prin care și-au realizat grădini proprii, aplică un curriculum cu o durată de trei ani ( care include teme de ecologie, alimentație sănătoasă, cunoașterea fermelor locale etc.) și  implică părinții și bunicii în sprijinirea proiectelor copiilor. În Marea Britanie un model de grădină a unei școli a fost realizat chiar din inițiativa guvernului – Department for Children, Schools and families (în parteneriat cu grădini botanice, peisagiști renumiți și mii de elevi din țară) și lansat în 2007 cu ocazia tradiționalei expoziții florale Hampton Court Palace Flower Show.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here