Conferință ”Teach for Romania”. Cum reușesc profesorii să obțină progres prin educația incluzivă – proiectul FIERST

0
Foto: facebook.com

Asociația Teach for Romania, alături de Teach for All, au organizat, vineri, 5 aprilie, la București, Conferința ”Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”.  Profesori și directori de școli, participanți la proiect, atât din România, cât și din alte trei țări, au prezentat, în cadrul evenimentului, practicile pe care le abordează la clasă și în școli din perspectiva educației incluzive, precum și rezultatele pe care l-au obținut cu elevii.

Un copil care repeta clasa a III-a a ajuns să fie unul dintre cei mai buni elevi la Matematică, iar un altul care, la început, vorbea foarte puțin și stătea cu capul în pământ, cere acum să facă exerciții suplimentare. Sunt exemple date, vineri, de profesorii români care sunt implicați în proiectul FIERST, un proiect ce își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. 

Totodată, trei școli din Buzău și Ilfov au făcut o prezentare a metodelor folosite în școli, ce merg de la eficientizarea relației profesor-elev până la evaluarea copiilor prin joc didactic.

La conferința de vineri, au participat profesori și directori de școli din România, Bulgaria și Estonia, precum și reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale și ai ministerelor de resort. Cei prezenți au discutat, au împărtășit opinii și au vizitat atelierele de practică în educație incluzivă a celor trei țări (Bulgaria, Estonia și România).

Practic, profesorii au prezentat metodele și rezultatele obținute cu elevii lor la clasă și în școală prin aplicarea practicilor învățate în proiectul FIERST.

Potrivit organizatorilor, pe parcursul sesiunilor de training, se lucrează cu o serie de competențe-cheie privind educația incluzivă: leadership personal, eficacitate socială, reziliență și gândire strategică, iar în cadrul comunităților de practică, profesorii și directorii de școală discută metode inovative, probleme întâmpinate la clasă și încearcă să găsească împreună soluții. 

De ce educație incluzivă 

În conformitate cu ediția din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene,
participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic, se arată într-un comunicat al organizatorilor. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În acest context, scopul proiectului FIERST este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor și de a dezvolta comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.

”Proiectul urmărește creșterea numărului de profesori care să țină cont de nevoile tuturor elevilor, în special ale elevilor mai vulnerabili, precum și stabilirea comunităților profesionale de practică în școli și formarea unui climat care să încurajeze profesorii să se întâlnească și să împărtășească soluții, să colaboreze în scopul implementării de bune practici în clasele lor și îmbunătățirii acestora”, precizează organizatorii.

Până la finalul acestui an școlar, în proiectul FIERST se vor regăsi trei școli și 15 profesori, iar în anul următor nouă școli și 45 de profesori. 

Proiectul FIERST (From Inclusive Education to Real Scale Transfer) este un proiect Erasmus+ și toate activitățile din cadrul aceastuia este finanțat de Uniunea Europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.