REZULTATE SIMULARE BAC 2019, clasele a XI-a și a XII-a: Rata de promovare este de doar 36,8%

0

REZULTATE SIMULARE BAC 2019. Mai mult de jumătate dintre elevi nu ar lua examenul de Bacalaureat, conform rezultatelor înregistrate la Simularea BAC 2019, care a avut loc în perioada 18 – 21 martie. Doar 36,88% dintre elevii de clasa a XI-a și a XII-a au obținut medii peste 6 la Simulare. La clasa a XII-a, rata de promovare este de 42,15%, iar la clasa a XI-a – 31,86%. Pe discipline, cele mai mici note au fost înregistrare la proba obligatorie – Matematică sau Istorie. Rata de promovare a trecut de 40% în opt județe și în București.

Analiza rezultatelor înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat, organizată de Ministerul Educației Naționale în perioada 18 – 21 martie 2019, relevă o rată cumulată de promovare (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) de 36,88%, în creștere cu 0,36% față de anul trecut (36,52%), se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației.

CLASA A XII-A. Ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 42,15% (47.598 de elevi din 112.925 prezenți)În raport cu anul școlar anterior (39,55%), se constată o majorare de aproape 3%.

CLASA A XI-A. La clasa a XI-a, rata de promovare este 31,86%.

Pe probe, situaţia cumulată a notelor mai mari sau egale cu 5 este următoarea: 

  • 69,5% la proba E)a) – Limba şi literatura română (67,7% în 2018)
  • 71,7% la proba E)b) – Limba și literatura maternă (75,8% în 2018)
  • 50,2% la proba obligatorie a profilului E)c) – Matematică sau Istorie (48,8% în 2018)

La proba la alegere a profilului E)d), susținută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 65,5% (81% în 2018).

În 8 judeţe, rata cumulată de promovare a depășit 40%: Iași (46,4%), Cluj (45,5%), Dolj (43,1%), Brăila (43%), Galați (41,9%), Alba (41,3%), Vâlcea (40,5%) și Suceava (40,2%). De asemenea, în Capitală, 40,4% dintre elevi au reușit să obțină medii generale mai mari sau egale cu 6. 

Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog.

Potrivit MEN, obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu exigențele pe care le implică acest examen, respectiv stabilirea și conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării rezultatelor.

Citește și: REZULTATE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. Aproape jumătate dintre elevi nu au reușit să ia media 5. Rezultate slabe la Matematică