În Top 10 al școlilor din Capitală, realizat după rezultatele de la Evaluarea Națională din 2018, pe primul loc se află Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu”. Clasamentul este întocmit în baza unor criterii de succes și performanță, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, în colaborare cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională – ”Analiza Rezultatelor la Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a, 2018”.
În realizarea TOP 10 al unităților de învățământ din Capitală la Evaluarea Națională 2018, sunt luate în calcul următoarele criterii de succes și performanță:
- Numărul candidaților cu media la Evaluarea Națională mai mare sau egală
cu 5 raportat la numărul de candidați prezenți - Numărul candidaților cu media la Evaluarea Națională mai mare sau egală cu 5 raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a VIII-a
- Nr. absolvenților clasei a VIII-a raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a VIII-a
- Nr. absolvenților prezenți la Evaluarea Națională raportat la numărul de candidați înscriși
- Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9 și mai mici decât 9,50 din numărul candidaților prezenți
- Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9,50 și mai mici decât 10 din numărul
candidaților prezenți - Ponderea mediilor de 10 din numărul candidaților înscriși prezenți
TOP 10 ȘCOLI BUCUREȘTI
1. COLEGIUL NAŢIONAL DE INFORMATICĂ „TUDOR VIANU” 4,94
2. COLEGIUL NAŢIONAL „GHEORGHE LAZĂR” 4,89
3. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „IOANID” 4,88
4. COLEGIUL NAŢIONAL „GRIGORE MOISIL” 4,75
5. LICEUL TEORETIC „ȘCOALA MEA” 4,72
6. LICEUL TEORETIC „SFINȚII TREI IERARHI” 4,72
7. LICEUL PEDAGOGIC „ANASTASIA POPESCU” 4,71
8. COLEGIUL NAȚIONAL BILINGV ”GEORGE COȘBUC” 4,65
9. COLEGIUL NAȚIONAL ”SPIRU HARET” 4,65
10. COLEGIUL NAȚIONAL ”CANTEMIR VODĂ” 4,63
În TOP 10 unități de învățământ din București, ponderea cea mai mare o are sectorul 1, cu 4 unități de învățământ, având şi cea mai mare rată de succes şi promovabilitate, relevă studiul. La nivelul sectorului 2 se regăsesc în ierarhie tot 4 unități de învățământ, iar sectoarele 5 și 6 sunt reprezentate de câte o unitate școlară. În acest top nu se regăsesc unități de învățământ din sectoarele 3 și 4.
Situația pe sectoare:
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 1
- Colegiul Naţional de Informatică”Tudor Vianu”
- Şcoala Gimnazială „Ioanid”
- LICEUL TEORETIC „SCOALA MEA”
- Liceul Teoretic „Sfinții Trei Ierarhi”
- Şcoala Gimnazială „Genesis”
- Colegiul Naţional „I.L.Caragiale”
- Liceul Teoretic Scoala Europeana Bucuresti
- Şcoala Gimnazială „I. Heliade Rădulescu”
- LICEUL TEORETIC NATIONAL
- Liceul Teoretic „Nicolae Iorga”
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 2
- Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”
- Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc”
- Colegiul Național ”Spiru Haret”
- Colegiul Național ”Cantemir Vodă”
- Școala Gimnazială nr. 56
- Școala Gimnazială „Maria Rosetti”
- Școala Gimnazială nr. 49
- Școala Centrală
- Școala Gimnazială ”Iancului”
- Școala Gimnazială nr.307
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 3
- Liceul Teoretic Internațional de Informatică Bucuresti
- Complexul Educational Lauder Reut
- Școala Gimnazială nr. 195
- Școala Gimnazială nr. 81
- Liceul Teoretic Mihai Ionescu
- Școala Gimnazială „Leonardo Da Vinci”
- Școala Gimnazială nr. 88
- Liceul Teoretic „Dante Alighieri”
- Școala Gimnazială nr. 149
- Școala Gimnazială „Federico Garcia Lorca”
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 4
- Școala Gimnazială nr. 79
- Școala Gimnazială nr. 97
- Colegiul Romano-Catolic „Sfântul Iosif”
- Şcoala Gimnazială nr. 194
- Şcoala Gimnazială nr. 190
- Școala Gimnazială „Avram Iancu”
- Şcoala Gimnazială nr. 129
- Școala Gimnazială ”Mărțișor”
- Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”
- Şcoala Gimnazială nr. 96
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 5
- Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”
- Şcoala Gimnazială „I. G. Duca”
- Şcoala Gimnazială nr. 150
- Liceul Teoretic „Ion Barbu”
- Şcoala Gimnazială nr. 280
- Şcoala Gimnazială nr. 128
- Liceul Teoretic „Ștefan Odobleja”
- Şcoala Gimnazială „Principesa Margareta”
- Liceul Teoretic „Dimitrie Bolintineanu”
- Şcoala Gimnazială nr. 188
TOP 10 ȘCOLI SECTORUL 6
- Colegiul Naţional „Grigore Moisil”
- Colegiul Naţional „Elena Cuza”
- Şcoala Gimnazială nr. 197
- Școala Gimnazială „Orizont”
- Şcoala Gimnazială „Constantin Brâncuşi”
- Şcoala Gimnazială nr. 156
- Şcoala Gimnazială „Regele Mihai I”
- Şcoala Gimnazială nr. 59
- Şcoala Gimnazială „Sfântul Andrei”
- Şcoala Gimnazială nr. 142
Potrivit documentului, ”analiza rezultatelor obţinute de elevi la evaluarea naţională evidenţiază motivația acestora de a-și continua studiile după clasa a VIII-a, ceea ce poate constitui indicator al conștientizării importanței învățării și al educației în planificarea carierei și a viitorului”:
”În studiul privind opţiunile şcolare ale elevilor din clasele a VIII-a, răspunsurile acestora denotă într-o mare masură încredere în potențialul individual de reușită privind admiterea la liceul ales. 74,38% dintre elevi considerau în luna noiembrie 2017 în mare și foarte mare măsură că vor reuși să fie admiși la liceul ales. In realitate au fost admişi la liceu un procent mai mare (85,3%).
În opinia elevilor, în cadrul aceluiaşi studiu, principalii factori care îi determină pe
aceştia să obțină rezultate bune la învățătură, sunt: motivația pentru învățare (52,70%) și dorința de a-și mulțumi părinții (36,71%). Ceea ce atrage atenția este faptul că unor dimensiuni logistice (baza materială a școlii) sau care posedă valenţe psihoemoționale (climatul educațional stimulativ), respondenții le-au acordat ponderi de 4,9%, respectiv de 6,8%. În același timp, dimensiunea actului didactic (calitatea actului didactic) sau exprimarea prin stilul didactic a personalității profesorului (stilul didactic și personalitatea profesorului) obțin ponderi modeste: 9,94%, respectiv 13,52%.”
Citește și: Topul celor mai bune licee din Capitală după Bacalaureatul din 2018. Clasamentul pe sectoare