”Cartea la metrou”, o campanie de încurajare a lecturii: ”Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!”

0
Foto: bucurestifm.ro

O campanie de încurajare a lecturii este anunțată pentru miercuri dimineață, între orele 9.00 și 11.00, pe magistrala 2 a metroului bucureștean (Pipera – Berceni – Pipera), arată un comunicat, remis Mediafax. Călătorii care vor fi surprinși citind în metrou, pe 27 martie, în cele două ore de campanie, vor primi din partea voluntarilor o carte de la editura Litera. 

„Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În capitala țării, 46% dintre respondenții studiului referitor la activitățile de lectură au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar și doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist, dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură”, descriu contextul proiectului lor cei de la Litera.

Editura Litera anunță astfel o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean „Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!„. În cele două ore de campanie, călătorii mici și mari, surprinși citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei.

„Ne propunem să întâlnim cât mai mulți cititori, oferind cele mai frumoase povești din cel mai cunoscut imprint Litera – Carte Pentru Toți și din colecția Scriitori români ilustrați. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă. Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât”, spun organizatorii demersului.

Anul trecut, cei de la Litera anunțau că prima ediție „Cartea la metrou” „s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureșteni, o inițiativă care a suprins plăcut mii de cititori și a îndemnat la lectură pe mulți alții. Invităm cititorii să împărtășească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook și pe Instagram”, se arată în comunicat.

Campania este realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București, prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.