O campanie de încurajare a lecturii este anunțată pentru miercuri dimineață, între orele 9.00 și 11.00, pe magistrala 2 a metroului bucureștean (Pipera – Berceni – Pipera), arată un comunicat, remis Mediafax. Călătorii care vor fi surprinși citind în metrou, pe 27 martie, în cele două ore de campanie, vor primi din partea voluntarilor o carte de la editura Litera.
„Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În capitala țării, 46% dintre respondenții studiului referitor la activitățile de lectură au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar și doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist, dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură”, descriu contextul proiectului lor cei de la Litera.
Editura Litera anunță astfel o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean „Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!„. În cele două ore de campanie, călătorii mici și mari, surprinși citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei.
„Ne propunem să întâlnim cât mai mulți cititori, oferind cele mai frumoase povești din cel mai cunoscut imprint Litera – Carte Pentru Toți și din colecția Scriitori români ilustrați. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă. Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât”, spun organizatorii demersului.
Anul trecut, cei de la Litera anunțau că prima ediție „Cartea la metrou” „s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureșteni, o inițiativă care a suprins plăcut mii de cititori și a îndemnat la lectură pe mulți alții. Invităm cititorii să împărtășească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook și pe Instagram”, se arată în comunicat.
Campania este realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București, prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex.