Andronescu: Modificarea modului de predare a lecţiilor folosind internetul ar putea face un salt în performanţa şcolilor

0
Foto: Mihaela Șerban

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, miercuri, că modificarea modului de predare a lecţiilor folosind internetul ar putea face „un salt în performanţa şcolilor” din România, informează Agerpres. ”Încercăm să ducem în tot sistemul table inteligente, o platformă educaţională cu toate resursele educaţionale deschise şi sigur să-i instruim şi pe profesori să folosească aceste instrumente ale tehnologiei ca predarea să devină mai atractivă”, a spus ministrul.

„După opinia mea, cei şcoliţi astăzi vin de acasă, într-o proporţie covârşitoare, cu IT-ul în ADN şi sigur nu avem cum să nu ne uităm că, utilizând tableta, achiziţiile în cunoaştere se fac mai ales prin imagine.

Îi aducem la şcoală şi trebuie să îi creştem pe ceea ce ei au achiziţionat deja şi de aceea cred că modificarea modului de predare a lecţiilor, folosind această resursă educaţională ieftină care e internetul, ar putea să facă un salt în performanţa şcolilor noastre”, a spus Ecaterina Andronescu, la Adunarea Generală a Asociaţiei Municipiilor din România.

În opinia ministrului, cel mai important proiect este digitalizarea sistemului de învăţământ.

„Din fericire pentru şcoală, anul acesta avem un buget ceva mai generos. Ne ajută şi MDRAP-ul, care a prins în bugetul propriu 5.095 de şcoli din diferite etape de reabilitare sau de construcţie, şcoli şi grădiniţe, însumând circa 17 miliarde, deci o sumă absolut considerabilă. Bugetul tot al ministerului are 5,5% din PIB, ceea ce, fără îndoială, ne dă o speranţă că putem să dezvoltăm din el câteva proiecte foarte interesante.

Din punctul meu de vedere, cel mai important proiect este digitalizarea sistemului de învăţământ, în încercarea noastră de a schimba cinetica de evoluţie spre performanţă a sistemului de învăţământ. Încercăm să ducem în tot sistemul table inteligente, o platformă educaţională cu toate resursele educaţionale deschise şi sigur să-i instruim şi pe profesori să folosească aceste instrumente ale tehnologiei ca predarea să devină mai atractivă”, a adăugat Andronescu.

Abandonul școlar este foarte mare”

Ministrul Educației a mai declarat, la întâlnirea cu primarii municipiilor, că abandonul școlar din România este foarte mare, iar în prezent sunt înscriși 2,8 milioane de elevi, față de 4,3 milioane, câți erau acum 15 ani.

„Ne confruntăm cu una din dramele pe care le trăiește România, poate cea mai mare, cu o scădere dramatică a populației școlare. Dacă în urmă cu 15 ani aveam circa 4.300.000 de elevi în sistemul de învățământ, astăzi mai avem doar 2,8 milioane și este absolut greu de acceptat pentru oricare dintre noi că în 2018 s-au născut mai mulți copii ai românilor în afara granițelor țării decât în țară”, a spus Ecaternia Andronescu.

Ministrul Educației a mai declarat că abandonul școlar din România este extrem de mare, care crește de la an la an.

„Încercăm să diminuăm abandonul școlar. România raportează un abandon școlar extraordinar de mare. Dau un singur exemplu, în 2018 au fost înmatriculați în sistemul de învățământ în clasa a VIII – a 174.000 de elevi, s-au înscris la Evaluare 150.000, și s-au prezentat la examen 142.000”, a mai precizat Andronescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.