Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru, a declarat, luni, pentru EvZ că nu înțelege motivul pentru care Consiliului Național al Elevilor îndeamnă la boicotarea simulărilor examenelor naționale. Cât privește susținerea simulării de către elevii claselor a VII-a, alături de cei de a VIII-a, oficialul MEN spune că s-a luat această decizie pentru ”a-i familiariza cu rigorile unui examen național”.
”Am văzut postarea reprezentanților elevilor prin care anunță boicotarea acestei evaluări naționale și nu înțeleg motivul. Ordinul de ministru care reglementează organizarea simulărilor atât pentru evaluarea națională, cât și pentru Bacalaureat a fost discutat în Comisia de dialog social la care au participat atât reprezentanți de la Consiliul Național al Elevilor, cât și de la Asociația Elevilor din Constanța, reprezentanți ai părinților, ai federațiilor sindicale și bineînțeles ai ministerului. Nu au fost nici un fel de probleme”, a spus Florian Lixandru.
Întrebat de ce au fost incluși în simulare și elevii de clasa a VII-a, secretarul de stat a răspuns:
”În ceea ce privește elevii de clasa a VII-a, simularea pentru evaluarea națională, cât și cea pentru Bacalaureat are, printre altele, principalul scop de a-i familiariza pe aceștia cu rigorile unui examen național. Ei au susținut până acum trei evaluări, la clasa a doua, a patra și a șasea pe modele de subiecte asemănătoare testărilor internaționale. Având în vedere că evaluarea națională se susține pe un alt tipar de subiect, am considerat oportun să realizăm simulare și pentru elevii de clasa a VII-a pentru a-i familiariza cu acest tip de subiect.”
Consiliul Național al Elevilor i-a îndemnat, luni, pe elevi să dea ”foaia goală” la simulările examenelor naționale, în semn de protest față de modul în care sunt organizate simulările examenelor naționale.
”Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experiențele noastre de învățare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în fața tuturor acestor nedreptăți, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc”, au acuzat reprezentanții elevilor.
Ministerul Educației a reacționat, după anunțul Consiliului Național al Elevilor, precizând că rostul acestor simulări este acela de ”a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal”, iar proiectul de ordin prin care a fost aprobată organizarea simulărilor ”a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social”, din care fac parte și reprezentanții elevilor.
Citește și:
- Subiecte Simulare Evaluarea Națională 2019: Ce subiecte au avut la Română elevii claselor a VII-a și a VIII-a
- Protest la Simularea Evaluării Naționale. Consiliul Național al Elevilor îi îndeamnă pe elevi să dea ”foaia goală”
- Reacția Ministerului Educației la îndemnul de boicotare a Simulărilor examenelor naționale
- SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. Elevii susțin marți proba la Matematică. Modele de subiecte
- Adriana Bogatu, despre simulările care încep luni: ”Inutile. Lăsați-i să învețe! Eliberați-le copilăria de aberații!”
- Simularea Evaluării Naționale. Mama unui elev de clasa a VII-a: ”Copiii sunt extrem de adaptabili, părinții și profesorii sunt mai tensionați”