Explicațiile învățătorului din Iași: ”În notarea temei, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului”

0
Foto: facebook.com

Învățătorul Spiridon Andrieș, de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” din Iași, reacționează public după ce a fost acuzat de tatăl unui copil din clasa a II-a că a corectat greșit un exercițiu, schimbând ”patinoar” cu ”patinuar”. Învățătorul spune că, de fapt, copiii au primit ca ”sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul”. În notarea temei de acasă a elevului care a primit Suficient, explică Spiridon Andrieș, a ținut cont de faptul că acesta ”nu a respectat cerințele enunțului”.

Învăţătorul relatează că, pe 1 februarie, elevii au primit ca temă ”un exercițiu care a avut ca scop remedierea unor greșeli de scriere frecvente”.

„Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul. În notarea temei de acasă, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului și a scris, selectiv, doar câteva enunțuri care nu erau în totală concordanță cu textul scris la tablă”, explică învăţătorul.

Spiridon Andrieș atrage atenția că, deși tema a fost dată în februarie, ”o tânără” a venit la școală după o lună pentru a-i cere explicaţii legate de calificativul Suficient primit de elev.

Mai mult, dascălul acuză faptul că familia copilului ”refuză să participe la activitățile inițiate de mine și de colectivul de părinți, restricționând chiar și accesul elevului”.

”Mai mult decât atât, îmi amintesc că anul trecut domnul Tarnoveski Ionel s-a prezentat la școală pentru a cere explicații doamnei profesor de engleză cu privire la evaluarea fiului său. Discuția lor a degenerat într-o altercație verbală în care domnul Tarnoveski lonel a adresat injurii doamnei profesor, amenințând-o cu bătaia. Aceste amenințări au vizat, de fapt, toate cadrele didactice din școală. Luând atitudine în această situaiție, am fost și eu agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii. Astfel, am înștiințat conducerea școlii, care a sesizat organele de poliție de la Secția 2. Drept urmare, domnului Tarnoveski Ionel nu a mai venit la școală din acel moment”, scrie învăţătorul.

Punctul de vedere integral al învățătorului:

Doresc să fac câteva precizări cu privire la situația creată de publicarea selectivă pe rețelele de socializare, în speță pe Facebook, a unei secvențe din tema pentru acasă din data de 1.02.2019, de către părintele Tarnoveski Ionel în data de 4.03.2019.

În data de 1.02.2019, elevii clasei a II-a B au primit ca temă pentru acasă un exercițiu care a avut ca scop remedierea unor greșeli de scriere frecvente: scrierea corectă a cuvintelor cu diftongii oa/ua – pentru evitarea confuziei, despărțirea corectă a cuvintelor în silabe la capătul rândului și articularea corectă a pluralului substantivului copii. Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul. În notarea temei de acasă, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului și a scris, selectiv, doar câteva enunțuri care nu erau în totală concordanță cu textul scris la tablă.

În data de 4.03.2019, după ore, s-a prezentat la școală o tânără care a cerut informații despre situația școlară a elevului, după care a prezentat o fotografie a unei secvențe din tema mai sus menționată din caietul elevului, cerându-mi să-i motivez calificativul Suficient. Deși tema este dată din luna februarie, explicațiile au fost cerute insistent după o lună.

Precizez, în cele ce urmează, că nu există, în acest caz, o colaborare firească a familiei cu școala. Familia refuză să participe la activitățile inițiate de mine și de colectivul de părinți, restricționând chiar și accesul elevului. Mai mult decât atât, îmi amintesc că anul trecut domnul Tarnoveski lonel s-a prezentat la școală pentru a cere explicații doamnei profesor de engleză cu privire la evaluarea fiului său.

Discuția lor a degenerat într-o altercație verbală în care domnul Tarnoveski lonel a adresat injurii doamnei profesor, amenințând-o cu bătaia. Aceste amenințări au vizat, de fapt, toate cadrele didactice din școală. Luând atitudine în această situaiție, am fost și eu agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii. Astfel, am înștiințat conducerea școlii, care a sesizat organele de poliție de la Secția 2. Drept urmare, domnului Tarnoveski Ionel nu a mai venit la școală din acel moment.

Atât eu, cât și familia mea suntem profund afectați de neadevărurile și de speculațiile care au fost vehiculate în mass-media. Doresc să mulțumesc public părinților de la clasa a II-a B care  și-au exprimat punctul de vedere printr-un comunicat de presă.”

Sursa: USLIP IASI News

Învățătorul de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” din Iași a fost acuzat de tatăl unui copil din clasa a II-a că a corectat greșit lucrarea copilului său care a scris „patinoar”, dascălul rectificând și scriind cu roșu „patinuar”. Tatăl copilului a postat fotografia lucrării pe Facebook. Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a reacționat și a anunțat că se impune evaluarea învățătorului din Iași care a corectat lucrarea elevului.

În schimb, reprezentanții Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași i-au luat apărarea învățătorului, în timp ce Inspectoratul Școlar Județean Iași a deschis o anchetă la nivelul școlii pentru a stabili exact ce s-a întâmplat.

La rândul lor, părinții elevilor din clasa a II-a B au transmis un comunicat de presă în care au acuzat ”acțiunea denigratoare și mai ales absolut nefondată” a tatălui copilului care a publicat imaginea cu ”greșelile” corectate. Aceștia au prezentat și exercițiul pe care l-ar fi avut de fapt copiii de rezolvat, spunând că cerința dascălului era să copieze textul greșit, cu „patinuar”, apoi să îl corecteze ei. Familia copilului a publicat însă noi fotografii, care arată o altă variantă a temei.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.