Ecaterina Andronescu nu s-a prezentat la audieri. Adriana Săftoiu: ”Aroganță maximă!”

0
Foto: psnews.ro

Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, urma să fie audiată, marți, în Comisia pentru drepturile omului din Camera Deputaților, după declarația controversată referitoare la elevii cu nevoi speciale. Deputatul PNL Adriana Săftoiu a anunțat însă că ministrul nu a venit, iar decizia Comisiei a fost să-i trimită un ”avertisment”.

Adriana Săftoiu a scris pe Facebook că Ecaterina Andronescu nu a participat la ședința Comisiei pentru drepturile omului, convocată pentru orele 12.00, pe motiv că ”a apărut o întâlnire cu un ambasador”.

Brusc, înainte cu nici 10 minute de a începe ședința, doamna ministru află că a venit în vizită un ambasador. Aroganță maximă! În calitate de parlamentar, aș vrea să cred că senatorul Ecaterina Andronescu știe că tocmai a încălcat regulamentul Camerei Deputaților prin neprezentarea la Comisie și a încălcat și un minim cod de etică.

Decizia Comisiei a fost să trimită un avertisment Ecaterinei Andronescu, dar și o adresă doamnei Dăncilă ca responsabil direct al acțiunilor membrilor Guvernului. Dacă va refuza să se prezinte la Comisie și săptămâna viitoare, următorul pas va fi sesizarea Comisiei de Abuzuri, pentru că e un abuz în funcție”, a scris deputatul liberal.

Membrii Comisiei pentru drepturile omului din Camera Deputațilior aveau programată, marți, de la ora 12.00, o ședință în care urma să fie audiată Ecaterina Andronescu, ministrul Educației.

Propunerea a fost făcută de deputatul PNL Adriana Săftoiu pentru ca Ecaterina Andronescu să dea explicații cu privire la situația elevilor cu cerințe educaționale speciale.

Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaților, anunțase pe Facebook că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu, ministru al Educației, după ce aceasta ar fi spus că elevii cu nevoi speciale ar trebui să aibă clase speciale.

„Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare inițiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educațional efortul e pentru ca acesti copii să fie integrați în învățământul de masă, iar învățământul special să fie o excepție. În loc să găsescă soluții pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integrați în învățământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate față de acești copii”, scria Adriana Săftoiu.

Potrivit Mediafax, Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii.

Ulterior, ministrul Educației a revenit asupra declarației, precizând că, de fapt, propunerea era ca acești elevi să fie susținuți suplimentar cu profesori de sprijin și că nu s-a pus niciun moment problema segregării acestor copii în clase separate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here