Sistem de identificare a elevilor care abandonează școala, implementat la Cluj

0
Foto: http://schoolforeveryone.org

Un sistem de identificare a elevilor care abandonează școala, prin suprapunerea CNP-urilor, astfel că se poate interveni în timp real pentru reducerea acestui fenomen, a fost implementat, în premieră, de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj, transmite Mediafax.

Șeful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că fiecare caz de abandon școlar identificat este trimis primăriilor care sunt obligate să verifice situația în cadrul familiilor și, dacă este cazul, să îi sancționeze pe părinții care nu își lasă copiii să frecventeze școala.

Problema abandonului școlar este una care ne preocupă foarte tare și asupra căreia nu am avut un control real. Apărea problema înregistrării elevului în sistem, astfel că ne-a venit ideea suprapunerii CNP-ului elevilor din anul școlar anterior cu cei din anul în curs, în așa fel încât putem vedea imediat dacă un elev nu mai apare, dacă nu mai este înscris la școală. Vedem că din numărul de elevi de anul trecut au dispărut o sută și aflăm de la ce școli sunt.

În acel moment, se întocmește o adresă către primăriile pe raza cărora funcționează școlile respective care au obligația să verifice în familii situația, să discute cu părinții ce s-a întâmplat, pentru că vorbim de învățământ obligatoriu. Primăriile pot lua inclusiv măsura sancționării părinților care nu își trimit copiii la școală. Nu știu să mai fie aplicată în țară această metodă”, a spus Cuibus.

Acesta a subliniat că prin soluția adoptată se încearcă prevenirea abandonului școlar în condițiile în care se poate interveni punctual.

”Este o bază de date care ne dă o serie de informații foarte utile și pe care putem să o folosim, luând măsuri în timp real. Scopul este să îi readucem pe copii la școală, să evităm abandonul. Situația cea mai dificilă o regăsim la trecerea din clasa a 8-a în clasa a 9-a”, a explicat șeful ISJ Cluj.

Valentin Cuibus a precizat că cele mai multe cazuri de abandon școlar se întâlnesc în mediul rural și în comunitățile de romi, fiind vorba la mijloc de aspecte financiare, în sensul în care părinții susțin că nu își mai pot permite să își țină copiii la școală. De asemenea, sunt și situații în care copiii își însoțesc părinții în străinătate, fără ca acest aspect să fie anunțat.

ISJ Cluj derulează din anul 2018 un proiect cu fonduri europene de 9,3 milioane de lei prin care părinții a 60 de copii din judeţul Cluj, cu vârste începând de la 2 ani, primesc lunar câte 100 de lei dar şi pachete cu îmbrăcăminte, încălţăminte şi materiale de igienă, pentru a-i determina să îi ducă pe cei mici la creşă şi grădiniţă şi a reduce abandonul şcolar.

La nivelul județului Cluj, rata abandonului școlar în 2018 a fost de 2,14% față de media națională care este de peste 18%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.