Evaluarea profesorilor, după modelul japonez. Andronescu: ”Nu înseamnă că de mâine… E o idee”

0
Foto: monitorulneamt.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vorbește din nou despre evaluarea profesorilor din zece în zece ani, după modelul japonez. Andronescu ar vrea ca această evaluare să fie inclusă în lege, dar precizează că acest lucru nu înseamnă că se va întâmpla ”de mâine” pentru că ”până va ajunge în lege, calea e lungă”.

Inspirată de legea japoneză, Ecaterina Andronescu își dorește să implementeze în România mai multe prevederi, între care și evaluarea profesorilor.

“Un lucru interesant este evaluarea profesorilor din zece în zece ani. Toţi profesorii susţin după un program de formare la disciplina pe care o predă şi celălalt în metodele noi de pedagogice. Ne gândim că o asemenea abordare vom putea avea şi noi. Nu înseamnă că de mâine, nu înseamnă că profesorii să se teamă. E o idee, până va ajunge în lege, calea e lungă. (…) Un proces de evaluare trebuie să gândim indiferent că e modelul japonez sau altul pentru că în învăţământul superior îl avem şi constat că acest lucru ne-a motivat”, a spus Ecaterina Andronescu, citată de Mediafax.

Ministrul a vorbit și într-un interviu despre evaluarea profesorilor: ”Tot în legea japoneză am găsit o chestiune pe o vom adopta. Din zece în zece ani, tot corpul profesoral este supus unei evaluări. Examenul pe conţinutul disciplinei pe care profesorul o predă şi examenul de tehnologie pedagogică, pentru că şi aceasta evoluează. Şi atunci, vrem să punem şi noi în viitoarea Lege a Educaţiei această evaluare. Un profesor, precum un medic, trebuie să citească zi de zi, pentru a nu se îndepărta de disciplina pe care o predă. Eu sunt profesor la Politehnică. Predau cursuri pe care nu le-am făcut ca studentă, dar care au apărut în dezvoltarea ştiinţei. Şi atunci, profesorul trebuie să se pregătească, să meargă în laborator”, a declarat ministrul.

Pe de altă parte, Andronescu a anunțat, marți, că Ministerul Educaţiei Naţionale derulează un proiect, din bugetul de stat, prin care sunt formaţi 55.000 de profesori.

“Profesorii în acest moment asigură programul de formare din resursele proprii. Cred că trebuie să dăm bani din buget pentru a asigura formarea continuă a dascălilor din bugetul ministerului. Avem acum proiectul «CRED» care asigură formarea a 55.000 de cadre didactice. Este un început”, a declarat ministrul.

Andronescu spune că momentan a început procesul de selecţie a celor 1.500 de experţi din cadrul proiectului. Conform Ecaterinei Andronescu, programul CRED va fi implementat pentru o perioadă de doi ani din bugetul de stat.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.