Consiliul Național al Rectorilor (CNR) susţine, într-un comunicat de presă, ”importanţa unei noi legi a educaţiei”, explicând că este nevoie de ”un cadru legal caracterizat de viziune, coerenţă şi predictibilitate”. CNR spune însă că noua lege ”necesită consultări relevante şi profesioniste, necesită timp, obiectivitate şi echilibru, elemente ce nu pot fi asigurate într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice”.
În aceste condiții, Consiliul Național al Rectorilor consideră ”inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea „pe repede înainte” a unei legi de asemenea importanţă”.
Comunicatul integral al Consiliului Naţional al Rectorilor:
”Consiliul Naţional al Rectorilor întrunit la Arad, în zilele de 1-2 februarie, formulează următoarele solicitări pe care le considera esenţiale pentru dezvoltarea învăţământului superior românesc:
1. Continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
2. Îmbunătăţirea şi revizuirea punctuală şi justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare.
4. CNR susţine importanţa unei noi legi a educaţiei. Este esenţial să avem un cadru legal caracterizat de viziune, coerenţă şi predictibilitate şi care să promoveze eficient principiul învăţământului centrat pe student. Acesta trebuie să răspundă aşteptărilor întregii societăţi româneşti, ceea ce necesită consultări relevante şi profesioniste, necesita timp, obiectivitate şi echilibru, elemente ce nu pot fi asigurate într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice.
Pe cale de consecinţă, CNR considera inoportuna orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea „pe repede înainte” a unei legi de asemenea importanţă.
5. Cu privire la corelarea domeniilor ARACIS-CNATDCU-ISCED, CNR solicita Agenţiei Naţionale pentru Calificări (ANC) să prezinte o propunere de corelare a denumirii Comisiilor CNATDCU şi ARACIS cu domeniile ISCED, precum şi cu domeniile de licenţă şi masterat.
Pentru formularea acestei propuneri, solicităm ca ANC să se consulte cu reprezentanţii universităţilor româneşti, pe domenii, pentru a se clarifica echivalentă cu domeniile ISCED.
Această armonizare este esenţială pentru susţinerea mobilităţii studenţilor în spaţiul european, pentru internaţionalizarea Învăţământului superior românesc, precum şi pentru recunoaşterea completă a diplomelor româneşti.
6. CNR reafirmă necesitatea respectării autonomiei universitare ca şi garant al independenţei şi responsabilităţii academice asumate de membrii oricărei comunităţi academice şi respectate, conform Constituţiei României, de către orice terţi, indiferent de apartenenţa la foruri naţionale sau internaţionale.” Sursa: Agerpres