Elevii clasei a XI-a B, de la Colegiul Naţional de Arte ”Regina Maria” din Constanţa, şi-au reamenajat singuri sala în care învață. Au pictat pereții din clasă, cu materiale cumpărate de ei, pentru că și-au dorit un spațiu mai colorat și ”nu doar o sală de clasă obositoare”. Liceenii spun că noul ambient, culorile și simbolistica au un mare impact în starea lor de spirit și nu mai văd ”acei pereți posomorâți”.
POVESTE DIN ȘCOALĂ. Douăzeci de elevi din clasă au muncit timp de două zile, de dimineața până seara, pentru a picta doi pereți din clasa lor. Au strâns bani pentru a-și cumpăra materialele necesare și, într-un timp record, susținuți de doi profesori de specialitate, au schimbat sala în care învață, transformând-o, pur și simplu, într-o clasă altfel.
Lidia a venit cu ideea picturilor murale și, ajutată de Irina, nu le-a fost greu să-și convingă colegii.
”La un moment dat, nu simțeam că aș fi într-un colegiu de arte, în ciuda orelor de atelier pe care le avem. Și m-am gândit că un spațiu mai colorat ne-ar face experiența la școală mult mai plăcută. Colegii în mare parte au fost încântați și ne-am mobilizat destul de repede. Chiar și cei care nu au dorit să se implice au dorit să ne ajute financiar”, ne povestește Lidia.
Totul se întâmpla în noiembrie anul trecut, iar conducerea liceului și-a dat acordul destul de repede pentru ca elevii să își reamenajeze clasa.
”Ne-am gândit de mai multă vreme că, fiind la un liceu de artă, sălile noastre de clasă nu trebuiau să arate așa. Prin clasele mai mici propusesem să facem lucrări separate și să le lipim pe pereți. Numai că, anul acesta, am venit cu o propunere de un proiect mural și ne-am mobilizat cu un concept. În două săptămâni, am primit aprobările și am început lucrul. Profesorul meu de la grupă, Georgian Apostolache, ne-a ajutat cu toate aprobările și cu sprijin. Am vrut, prin acest proiect, pur și simplu să înfrumusețăm sala noastră și să ne lăsăm amprenta în liceu”, spune și Irina.
Practic, liceenii au pictat doi pereți din sala de clasă. ”Sunt două murale, unul pe peretele din spate și unul lateral. Cel din spate reperezintă un apus sau un răsărit de soare, în funcție de perspectiva pe care o ai, iar cel lateral este doar o combinație de simboluri care au legătură cu zona marină”, explică Irina.
Pentru a termina lucrarea, elevii au muncit timp de două zile, de la 10 dimineața până seara, la 8-9: ”A fost multă muncă, dar a trebuit să terminăm în timp scurt, neavând când să lucrăm din cauza orelor de curs.”
Cătălina s-a implicat în schimbarea locului în care învață pentru că și-a dorit o clasă mai vie. ”Ideea de la baza acestui proiect a fost să ne facem clasa un loc mai special, nu doar o sală de clasă obositoare. Am vrut să fie vie și, nu în ultimul rând, am vrut să avem un proiect care să fie acolo mulți ani de acum încolo, chiar și după terminarea liceului. Să ne lăsăm amprenta în liceu într-un mod creativ.
Ambii pereți au fost pictați în două zile. Peretele cel mare reprezintă marea – am hotărât sa mergem pe ideea aceasta pentru că ne aflăm în această zonă, a litoralului, iar celălalt perete ar trebui să reprezinte un pește, însă am lăsat loc de interpretări”, ne povestește Cătălina.
Ștefania crede și ea că într-o clasă este nevoie de un ambient plăcut și de aici au pornit când au demarat proiectul. ”Colega noastra, Lidia, a venit cu inițiativa acestui proiect cu scopul de a ne simți mai bine în sala noastră de curs și nu doar noi, ci și ceilalți elevi și, desigur, profesorii, pentru a deschide oarecum spațiul și a avea un oarecare ambient”, spune Ștefania.
De altfel, profesorii au fost impresionați de picturile elevilor clasei a XI-a B, iar o profesoară, mărturisește Irina, chiar i-a rugat să facă un proiect pentru clasa ei, iar, împreună cu Lidia, lucrează la el.
Cum era clasa înainte și cum este acum?
Lidia: ”Înainte era o cameră oarecare, de care nu mi-aș fi adus aminte. Acum o recunoaștem imediat drept clasa noastră la care am lucrat împreună. Este un spațiu mult mai vibrant și vesel, care ni se potrivește. ”
Irina: ”Are un mare impact în starea de spirit a fiecăruia. Culorile și toată simbolistica influențează în mod subconștient într-un mod pozitiv, față de o sală de clasă simplă.”
Ştefania: ”Cred că important este faptul că intri în sală cu o altă stare de spirit, nu mai vezi acei pereți albi și posomorâți. Pentru noi, ca elevi ai unui liceu de artă, este foarte plăcut să ai beneficiul de a fi înconjurat de culoare și ambient. Având în vedere că nu a mai rămas foarte mult din perioada noastră de liceu, ne-am dorit să lăsăm ceva în urma noastră și pentru promoțiile care vin după noi și sperăm că se vor bucura de munca noastră cel puțin la fel de mult cum ne bucurăm noi.”
Elevii clasei a XI-a B sunt hotărâți să nu se oprească aici și vor lucra și la alte proiecte pentru a schimba și da culoare spațiilor din școală. ”Încercăm să înfrumusețăm liceul nostru cât mai mult și să facem cât mai multe proiecte”, spune Irina.
Sursa Foto: Irina Sava și Daria Vasiliu
Dacă știți Povești din școală – proiecte derulate de copii și de profesorii lor sau povestea unor copii/profesori care v-au impresionat – vă așteptăm să ne scrieți pe stiri@sparknews.ro sau în secțiunea ”Știrea ta!”
Citește și alte Povești din școală:
- Ceainăria din clasă. Învățătoarea care și-a invitat elevii la un ceai și turtă dulce de ziua lui Eminescu FOTO&VIDEO
- Într-o comună din Iași: Școala decorată cu obiecte pictate, unde copiii învață programare și fac teatru
- O școală îmbrăcată în culori, la Râmnicu Vâlcea. Ce i-a determinat pe profesori să facă schimbarea
- Tabla înmulțirii pictată pe scări și garduri colorate. Cum au creat elevii și profesorii ”școala ca acasă” la Brașov
- Biblioteca școlii, reamenajată de elevi: ”Este cu adevărat cea mai frumoasă sală din școală!”
- Colegiul ”Spiru Haret”. Clasa în care orele se țin altfel: ”Elevii sunt mai relaxați, discuțiile mai naturale”
- Anticafeneaua din școală. Un loc fain unde elevii și profesorii se întâlnesc la un ceai și dezbat idei
- Happy Bathrooms, proiectul ambițios al unor elevi din București. Cum au schimbat copiii spațiile din școală