Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, anunță noi schimbări. De această dată în structura anului școlar 2019-2020, precizând, într-un interviu pentru realitatea.net, că modificările vor viza scurtarea vacanței de iarnă și eliminarea vacanței intersemestriale astfel încât semestrul II să înceapă imediat după vacanța de iarnă.
UPDATE Aflată la Bruxelles, Ecaterina Andronescu a dat, marţi, noi declarații pe tema schimbării structurii anului şcolar.
„Am avut o discuţie cu toţi colegii din învăţământul preuniversitar din minister şi ne-am gândit la o formulă care să nu mai divizeze semestrul, pentru că am primit foarte multe reacţii de la părinţi”, a spus Ecaterina Andronescu,citată de Agerpres.
Potrivit acesteia, propunerea ar fi ca semestrul I să se termine odată cu începerea vacanţei de iarnă. „Iau vacanţă copiii acum pe 21 decembrie, au trei săptămâni de vacanţă. După ce s-au relaxat şi au uitat că semestrul nu s-a terminat, apoi mai au trei săptămâni de şcoală, în care profesorii trebuie să finalizeze situaţia lor şcolară la toate disciplinele şi se creează o anumită dificultate. Încercăm, dacă vom reuşi să convenim asupra acestui aspect, să se termine semestrul I odată cu începutul vacanţei şi semestrul II să înceapă după ce elevii şi-au văzut liniştiţi de vacanţă. (…) Anul acesta nu puteam face mişcare în timpul anului, propunerea este pentru anul viitor, va fi publicată pe site, vom avea şi reacţii, şi sigur după ce vom lua decizia veţi afla, printr-un ordin de ministru se va publica”, a arătat ministrul.
Ecaterina Andronescu a precizat că, în structura anului școlar 2019-2020, discutat și regândit deja de Ministerul Educației, sunt modificări importante pe care le va pune în dezbatere publică pentru a vedea reacțiile.
”După părerea mea, vacanța aceasta (n.red. – vacanța de iarnă) este mult prea lungă. Sau, dacă o facem la fel de lungă, să încercăm să închidem altfel semestrul în așa fel încât, după vacanță, copilul să înceapă un alt semestru”, a explicat ministrul Educației.
În acest context, Andronescu a arătat că semestrele trebuie reorganizate, iar examenele din vară să fie aduse ”ceva mai devreme – evaluarea de la clasa a VIII-a și examenul de Bacalaureat – să aibă și profesorii vacanță, că noi tot le cerem, le cerem, dar trebuie să le dăm și vacanță”.
”După aceea (n.red. – după vacanța de iarnă) începe semestrul doi. Acum sunt trei săptămâni de vacanță în interiorul semestrului. Trei săptămâni, da? După care mai face trei săptămâni de școală și iar îi mai dăm vacanță. Și abia după aceea începe semestrul doi.
Noi încercăm să închidem semestrul I, să îl trimitem în vacanță, după care se duce în semestrul II, cu vacanța de Paști… (…) Practic, vom avea un semestru I mai scurt, un semestru II mai lung, dar fără vacanțe intersemestriale. Va fi mai puțin fragmentat semestrul, cred că așa este mai corect spus”, a explicat Andronescu.
În anul școlar 2018-2019, semestrul I a început pe 10 septembrie 2018 și se termină pe 1 februarie 2019, iar semestrul al II-lea va începe pe 11 februarie 2019 și se va încheia pe 14 iunie 2019.
Structura anului școlar 2018-2019:
- semestrul I: 10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019;
- semestrul al II-lea: 11 februarie 2019 – 14 iunie 2019.
Vacanţele elevilor în anul școlar 2018-2019:
- vacanţa de iarnă (22 decembrie 2018 – 13 ianuarie 2019)
- vacanţă intersemestrială (2 – 10 februarie 2019)
- vacanţa de primăvară (20 aprilie – 5 mai 2019)
- vacanţa de vară (15 iunie – 15 septembrie 2019).
Suplimentar, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 27 octombrie – 4 noiembrie 2018.
Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019.
Citește și:
- Precizările Ministerului Educației privind repetenția la clasa I, după declarațiile Ecaterinei Andronescu
- SCHIMBĂRI ÎN EDUCAȚIE. Ecaterina Andronescu are o nouă idee: Elevii din clasa I să poată fi lăsați repetenți
- Ecaterina Andronescu revine: ”Poate vara îi vom chema pe elevii care nu ştiu să scrie şi să citească să recupereze”