COMPER 2019. Claudia Chiru: ”Dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă”

0
Foto: facebook.com

COMPER 2019. Elevii au susținut săptămâna trecută proba de comunicare/limba și literatură română a concursului COMPER 2019, prima etapă. Proba a doua a concursului, cea de matematică, va avea loc pe 28 ianuarie 2019. Claudia Chiru, profesor în învățământul primar, lansează un avertisment legat de acest concurs, spunând că ”dacă noi ridicăm ștacheta doar pentru că vrem să ne încordăm să fim mai tari, alunecăm într-o competiție nesănătoasă care invită și lasă loc multor comentarii”.

Din punctul meu de vedere vreau să transmit rugămintea de a sta în programă cu acești copii și de a le respecta stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar”, a scris Claudia Chiru, învățătoare la Școala 195 din București, într-o postare pe Facebook.

La concursul COMPER participă elevi din clasa pregătitoare și clasele I-VIII din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private din țară, din mediul urban și rural și din alte țări în care se predă în limba română.

Postarea integrală a Claudiei Chiru:

”Zilele acestea am intrat in febra concursului Comper. Dacă nu faci de 100 de puncte, nu ești performant, nu lucrezi la clasa, dacă faci de 100 de puncte forțezi copilul și îl expui presiunii. Daca copilul face de 100 de puncte, acesta este recompensat, bine văzut și laudat, dacă nu face de 100 de puncte, copilul este certat, arătat cu degetul, demotivat, câteodată ajunge de rasul întregii clase. Dacă profesorul trece punctaje de 100 de puncte fără număr, este căutat și cotat ca fiind foarte bun, bagă carte in ei, dacă nu trece 100 de puncte fără număr, este un profesor slab, care nu lucrează. Care este adevarul? Ca de obicei, adevarul este undeva la mijloc.

Din punctul meu de vedere vreau sa transmit rugămintea de a sta in programa cu acești copii și de a le respecta stadiile de dezvoltare și nevoile lor de copii de ciclul primar. Dacă noi ridicam stacheta doar pentru ca vrem sa ne încordam sa fim mai tari, alunecăm intr-o competiție nesănătoasă care invita și lasă loc multor comentarii. 

In acest moment ne putem lovi la concursuri de exercitii care se rezolva aplicând teoria algebrei abstracte denumită suma lui Gauss la clasa a III-a sau numărarea sunetelor și a literelor corespunzatoare cuvintelor care se scriu cu grupuri de litere. Acestea sunt lucruri foarte complicate pentru mintea unui copil de ciclul primar și nu se pot explica pentru a fi cuprinse cu mintea de clasa a III-a sau uneori a II-a, se pot memora după muuulte exercitii, însă aceasta forma ar fi nesatisfăcătoare, pentru ca baza se pune temeinic, logic, nu artificial. Baza se pune in concret, memorarea exercițiilor ii trage pe copii in abstract unde ei nu pot sta deocamdată, căci nu cuprind aceasta dimensiune. Sa ieșim din linie, sa nu batem câmpii!”

Citește și:

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.