Ministrul Educației: ”Părinții presează extraordinar pe școlile bune. Avem clase cu 36-38 de elevi”

0
Foto: capital.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, se declară ”șocată puțin” de problemele din învățământul preuniversitar, spunând că există ”școli unde se duc cei mai slabi” și școli unde sunt clase cu ”36-38 de elevi” de care ”nu ai cum să te ocupi”. Potrivit info-sud-est.ro, ministrul spune că există riscul ca și școlile bune să devină din ce în ce mai slabe pentru că ”părinții presează extraordinar pe școlile bune”. 

“Să știți că dacă România are probleme, are probleme cu învățământul preuniversitar, nu cu cel universitar. Dar dacă nu ne vom îndrepta cu toată determinarea spre învăţământul preuniversitar, riscăm să nu mai avem nici învățământ universitar.

Am constatat un lucru care pe mine m-a șocat puțin. În învățământul preuniversitar școlile sunt polarizate. Știți și dumneavoastră, aici aveți Mircea cel Bătrân (Colegiul Național “Mircea cel Bătrân”), Ovidius (Liceul Teoretic “Ovidius”), Eminescu (Colegiul Național “Mihai Eminescu”), și avem școli unde se duc cei mai slabi. Și m-am gândit eu că pe cele mai slabe trebuie să le ajutăm să se ridice. Riscăm ca școlile bune să devină ele din ce în ce mai slabe. De ce? Părinții presează extraordinar pe școlile bune.

Am ajuns să avem clase cu 36, 38 de elevi și nu ai cum să te ocupi de ei, și pierzi la calitate. În perspectivă nu ai cum să nu pierzi, nu ai cum să te ocupi de 38 de elevi în clasă. Deci riscul e foarte mare”, a spus Ecaterina Andronescu, într-o conferință la Constanța.

Potrivit sursei citate, Ecaterina Andronescu a vorbit și despre blazarea profesorilor din mediul preuniversitar care, odată ce au devenit titulari pe post și au obținut gradul I, nu mai au niciun motiv să evolueze în lipsa unor examinări periodice, iar acest lucru se reflectă în rezultatele slabe ale elevilor la examenul de Bacalaureat.

Ministrul Educației a făcut o paralelă cu Legea Educației din Japonia, acolo unde profesorii din ciclul preuniversitar sunt examinați o dată la zece ani:

Am văzut o lege japoneză, recent, care este draconică. Nu cred că ne-am înțelege vreodată cu sindicatele dacă ne-am propune să facem la fel. Adică, un profesor este mutat de autoritatea locală din trei în trei ani, iar profesorii cei mai buni sunt duși în școlile unde elevii au probleme. Din 10 în 10 ani dau două examene. Un examen pe disciplina pe care o predă și unul de pedagogie.

De ce ar mai depune strădanie un profesor din preuniversitar dacă a devenit titular, dacă și-a luat gradul întâi, el știe că e veșnic acolo. În învățământul universitar noi facem evaluare anuală. Anual noi trebuie să dăm raportul, ce am făcut un an de zile. Poate că nu anual, dar măcar din câțiva ani în câțiva ani. Trebuie găsite niște mecanisme. Sunt îngrijorată de preuniversitar. Niciodată nu a fost o situație ca asta. 36% nu iau cinci la evaluare. Dacă vă uitați la Bacalaureat, an de an dezastrul e destul de mare”.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here