Andronescu: ”Ultimul lucru pe care trebuie să îl ofere un profesor elevilor este mai multă informație”

0
Foto: facebook.com/www.edu.ro/

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, marți, că profesorii nu ar trebui să le ofere elevilor mult informație pentru că deja ei ”au parte de prea multă” și a enumerat care ar trebui să fie obiectivele în școală. Printre acestea,  acela de a-i învăța pe elevi să ”gândească singuri” și ”să distingă ceea ce este important de ceea ce nu este important”.

Ne revine sarcina să generăm modele sociale, atractive, o viziune nouă pentru cei care sunt educați în epoca revoluției tehnologiei informației. Înainte de a explora potențialele soluții ale necazurilor omenirii trebuie să înțelegem mai bine provocarea pe care o reprezintă tehnologia. E discutabil în ce măsură sunt realmente responsabile pentru ceea ce se întâmplă azi în lume. (…)

Într-o asemenea lume, ultimul lucru pe care trebuie să îl ofere un profesor elevilor săi este mai multă informație, când deja ei au parte de prea multă. Să îi învețe să gândească singuri, să le formeze abilitatea de a interpreta informația, să distingă ceea ce este important de ceea ce nu este important, flexibilitatea mentală, adaptarea la schimbări, asigurarea unui echilibru emoțional pot să fie obiectivele școlii de astăzi, dar mai ales ale școlii de mâine”, a susținut Ecaterina Andronescu, în cadrul festivității Academiei Române dedicată Zilei Culturii Naționale, de la Ateneul Român, potrivit Mediafax.

Ministrul a adăugat că oamenii nu sunt conștienți de efectele dezvoltării inteligenței artificiale.

„Majoritatea oameilor, oriunde s-ar afla pe pământ sunt puțin conștienți sau poate deloc de dezvoltarea inteligenței artificiale și a potențialului ei impact asupra vieților lor. Oamenii nu vor putea prezice niciodată viitorul. Astăzi pare mai dificil ca oricând, deoarece odată ce putem proiecta creiere și minți pare că suntem din ce în ce mai mult siguri de aproape nimic, inclusiv de ceea ce părea odată etern”, a adăugat Andronescu.

De asemenea, ministrul Educației a afirmat că tinerii nu mai sunt interesați de o carieră profesională, ci de meserii care „să aducă instant bani”.

„Eminescu vedea în cultură și educație principalii vectori ai progresului unei națiuni. Este posibilă întoarcerea lui Eminescu când tinerii sunt îndemnați către profesii care să producă insistent și instant bani? Răspunsul optimismului din mine este da. Trebuie să încercăm, chiar dacă recentele studii arată că doar 28% dintre tineri sunt interesați de educație și de carieră profesională. Cum? Prin cultură și educație. Cu familia responsabilă pentru cei șapte ani de acasă, școala și profesorii trebuie să îndepre copiii spre cultură. Împreună, părinți, profesori, instituții, cu pricepere, răbdare și perseverență, copilul saua dolescentul trebuie să învețe să trăiască în subsanța spirituală a neamului său”, a conchis ministrul.

Ecaterina Andronescu a mai spus că și-ar fi dorit ca inspectorii școlari din prezent că știe că Mihai Eminescu, având funcția de revizor școlar, inspecta 152 de școli pe an.

„Fără îndoială astăzi omagiem o zi specială. Ziua marelui nostru poet Mihai Eminescu. Este un prilej de binecuvântare care ne îndeamnă pe fiecare să descoperin și să îi redescoperim geniala sa operă. Îl cinstim și recinstim pe Eminescu din nevoia noastră de a ne apropia de geniul mereu surprinzător. Educația este cultura, cultura este educația minții. Eminescu a cunoscut ca nimeni altul problemele școlii românești, pentru că la 1 iunie 1875 Titu Maiorescu, ministrul Învățământului din acea vreme, l-a numit revizor școlar pentru județele Iași și Vaslui. Mi-aș dori să fie aici în această superbă cupolă a Ateneului Român inspectorii școlari care să audă că Eminescu, în calitatea sa de revizor școlar inspecta 152 de școli din cele două județe de două ori pe an. Era extrem de exigent ca revizor școlar”, a mai afirmat Andronescu.

Citește și

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.