Părinții acuză ”haosul” din educație: Nevoile de bază nu sunt acoperite, de la hârtie igienică și săpun, până la laboratoare

0

Părinții trag un semnal de alarmă în privința continuării ”haosului” din învățământul românesc dacă Guvernul nu va crește finanțarea de bază, spunând că nevoile de bază nu sunt acoperite în nicio școală, de la hârtie igienică și săpun, până la labaratoare. În plus, aceștia solicită aplicarea Codului Etic al cadrelor didactice atunci când vine vorba despre ”micile atenții” acordate profesorilor.

”Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar atrage atenția Executivului că nemajorarea finanțării de bază a educației (bunuri și servicii) va continua haosul din sistemul de învățământ, lipsa dotărilor, sub-utilarea cronică a unităților școlare cu cele necesare, practicile care nu au legătură cu etica școlară, perpetuate de-a lungul celor 30 de ani.

În calitatea de membru CNFIP, la întâlnirea din luna decembrie 2018 de la sediul MEN, am solicitat majorarea finanțării per capita, cu un procent de cel puțin 27%, exact cât au cerut, de altfel, și sindicatele cadrelor didactice pentru creșterea finanțării de bază necesară plății salariilor pentru resursa umană din învățământ. Din informațiile actuale, Guvernul pregătește o majorare doar cu 4,25% pentru bunuri și servicii și cu 22% pentru salarii, fapt ce va adânci și mai mult discrepanțele dintre învățământul urban și rural”, se arată într-un comunicat de presă al Federației, semnat de președintele Iulian Cristache.

Liderul Federației semnalează faptul că ”școlile din mediul rural rămân fără finanțare în primele luni ale fiecărui an, plătind energia termică, curentul și alte utilități, fără a mai rămâne bani pentru logistică, formarea continuă și baza materială necesare școlilor”.

Pe de altă parte, spune Iulian Cristache, ”nevoile de bază nu sunt încă acoperite nicăieri în țară: de la hârtie igienică și săpun, până la laboratoare, nemaivorbind de laboratoare inteligente pentru practicarea noilor abilități si dobândirea competențelor necesare tinerelor generații pe piața muncii în viitorul apropiat”.

În aceste condiții, efortul financiar suplimentar solicitat de FNAP ar fi de aproximativ 50 de milioane de euro, ”o sumă derizorie raportată la bugetul alocat MEN, de aproximativ 6 miliarde de euro”, mai precizează sursa citată.

Salutăm declarațiile doamnei ministru Ecaterina Andronescu, care afirma că se va renunța la fondul clasei și că se dorește finanțarea sistemului SDS, dar avertizăm că, în aceste condiții de subfinanțare, declarațiile publice rămân un vis fără niciun suport în realitatea școlii românești.

În paralel, părinții membri ai FNAP solicită justa punere in aplicare a noului Cod Etic al cadrelor didactice atunci când vine vorba despre ”micile atenții” acordate cadrelor didactice de predare, conducere și control și punerea la dispoziția părinților a unui număr de telefon unde să poată fi semnalate practicile care nu au nicio legătură cu etica și morala educației.

Pe surse, avem informația că se vor accesa aproximativ 600 de milioane de euro pentru dotarea școlilor cu aparatură electronică (tablete, table inteligente etc.) – o finanțare binevenită, pe care o susținem întru totul. Semnalăm însă și riscul ca, în situația actuală, să avem tablete în unele școli și să nu avem bani pentru energia electrică sau agentul termic”, avertizează FNAP.

Citește și:

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.